تهران- ایسکانیوز: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین مجموعه علمی کشور نقش بارز خود را در دیگر عرصه های مهم کشور مانند ورزش، فرهنگ و اقتصاد مشخص کرده است.  تعداد کثیر مدال آوران بازی های آسیایی اینچوون از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شود. برای آشنایی با مدال آوران دانشگاه، نیازها و مسائلشان با آنها به گفت و گو نشستیم.


نیکخواه بهرامی علم را بهتر از ورزش دانست و افزود: برای این علم بهتر است که حالا ورزش با زمان قدیم فرق کرده است و خودش به نوعی علم محسوب می شود و اگر ورزشکاری علمی کار نکند بدون شک موفق نخواهد شد.


صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال و دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایکانیوز گفت: در زمینه علم ورزشکاران، مربیان می توانند به ورزشکاران کمک بسیاری کنند تا راه اصولی و علمی ورزش کردن را بیاموزند. مطمئنا اگر این دو با تلاش و کوشش باهم تلفیق شوند  می تواند به یک ورزشکار برای موفقیت کمک بسیاری کند.


او در ادامه درباره دلایل موفقیت خود در هر دو زمینه ورزش و تحصیل گفت: موفقیت در هر دو زمینه خیلی سخت بود. هردو زمینه احتیاج به وقت گذاشتن به صورت کامل و تمرکز بالا دارد. برای اینکه بتوانم ورزش و تحصیل را در کنار هم ادامه دهم باید مدیریت زمان کنم. البته بالاجبار واحد های درسی را در طول ترم کمتر انتخاب می کردم تا بتوانم در هردو زمینه تمرکز داشته باشم. اما مطمئنا اگر در ورزش قهرمانی نبودم دروس دانشگاهی را با سرعت بیشتری پیش می بردم.


کاپیتان تیم ملی بسکتبال در ادامه با اشاره به تمهیدات قانونی دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک به ورزشکاران گفت: خوشبختانه دانشگاه ازاد یک سری تمهیداتی را به صورت قانونی برای ورزشکاران قهرمان در نظر گرفته است که به آن ها کمک می کند روزهایی که در اردو هستند و یا برای مسابقات درگیر تمرینات هستند در کلاس ها غیبت موجه داشته باشند و یا حتی اگر امتحانی در این ایام برگزار شود، امتحان را بعدا و به صورت انفرادی برگزار کنند.


دانشگاه آزاد اسلامی پیشگام در تربیت مربیان ورزشی خواهد بود


نیکخواه بهرامی افزود: به نظر من سهمیه ای که دانشگاه ازاد برای قهرمانان در نظر گرفته است یک اقدام خوب و زیبایی است که در نظر گرفته شده است. زیرا اکثر ورزشکاران پس از دوران قهرمانی به زمینه های مربیگری و مدیریت ورزشی روی می آورند و از این بابت دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه تربیت مربیان و مدیران ورزشی پیشگام خواهد بود.


او در ادامه با اشاره با امکانات خوب موجود در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه ورزشی امکانات بسیار خوبی در اختیار جوانان قرار داده است ولی هنوز می تواند کمک های بسیار دیگری به ورزش کشور کند. البته با توجه به ظرفیت کشور ما فقط دانشگاه ازاد اسلامی نباید در این مسیر حرکت کند بلکه تمام ارگان های کشور باید باهم هماهنگ باشند چون ورزش یک موضوع همگانی در کشور است.


کاپیتان تیم ملی بسکتبال در پایان، با بیان جمله کلیدی به جوانان گفت: ورزش هم نیاز به هوش دارد و هم پشتکار. جوانان اگر هدف های بزرگ برای خود تعیین کنند و سخت کوش باشند مطمئنا موفق خواهند شد. به نظر من ایرانی ها از لحاظ ژنتیکی و فیزیکی شرایط مناسبی برای ورزش دارند و خوشبختانه اکثر ایرانی ها از این نعمت برخوردار هستند بنابراین با پشتکار و تمرین می توان به پیروزی رسید.

کد خبر: 241925

وب گردی

وب گردی