تهران - ایسکانیوز: شاهین فرهت ،  آهنگساز برجسته ایرانی است که در ماه فروردین دیده به جهان گشوده است. او به سال 1326 و در 7 فروردین ماه بدنیا آمده است . وی استاد و مدیر سابق گروه موسیقی دانشگاه تهران است.

f319f6dc991392c268a863b97af23ecb

شاهین فرهت فرزند غلامعلی فرهت است که خود از شاگردان درویش خان بود و تار می‌نواخت. وی از پنج سالگی فراگیری موسیقی را آغاز کرد و از سیزده سالگی پیانو نواخت.

شاهین پس از این که در مقطع کارشناسی رشتهٔ موسیقی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد، برای ادامهٔ تحصیل به آمریکا رفت. او از دانشگاه نیویورک در مقطع کارشناسی ارشد آهنگسازی مدرک گرفت و فراگیری آهنگسازی را در کلاس‌های آهنگساز مطرح آمریکایی «ازرا لدرمن» ادامه داد. پس از آن وی به دانشگاه استراسبورگ فرانسه رفت و در رشتهٔ آهنگسازی دکترا گرفت. تز دکترای او پیرامون آثار آهنگسازان ایرانی بود. فرهت از سال ۱۳۵۵ در گروه موسیقی دانشگاه تهران تدریس می‌کند. وی هم‌چنین دوره‌ای مدرس موسیقی ایران در سوئد بوده و استاد آکادمی موسیقی این کشور در رشته آهنگسازی است.

فرهت تا کنون بیش از هشتاد اثر موسیقی در فرم‌های مختلف ساخته است که شامل سمفونی‌ها، کوارتت‌ها و کنسرتوها و چند قطعهٔ دیگر است.


کد خبر: 241945

وب گردی

وب گردی