تهران- ایسکانیوز: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین مجموعه علمی کشور نقش بارز خود را در دیگر عرصه های مهم کشور مانند ورزش، فرهنگ و اقتصاد مشخص کرده است.  تعداد کثیر مدال آوران بازی های آسیایی اینچوون از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شود. برای آشنایی با مدال آوران دانشگاه، نیازها و مسائلشان با آنها به گفت و گو نشستیم.

سپیده توکلی عضو تیم ملی دوومیدانی کشور و دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ورزش را بیشتر از تحصیل دوست دارم اما سعی کرده ام در یک بعد کار نکنم. پس از چند سال ورزش برای من تمام خواهد شد و اگر در یک بعد فعالیت کنم در آینده با مشکل روبرو خواهم شد به همین دلیل تلاش کردم در دو بعد خودم را ارتقا دهم.

توکلی در ادامه دلیل موفقیت خود را وجود برنامه ریزی مناسب عنوان کرد و در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز افزود: مدیریت تحصیل و ورزش همزمان با هم کار سختی بود. از یک طرف باید واحد ها را  طوری انتخاب می کردم که با تمرینات تداخل نداشته باشد، از طرفی هم باید مرتب درس هاظ را می خواندم تا برای حضور در تمرینات و مسابقات مشکلی نداشته باشم. حتی بعضی اوقات در دوره ای که برای مسابقات اماده می شویم حدود 20 الی 25 روز نمی‌توانیم در کلاس ها شرکت داشته باشیم. پس برنامه ریزی در هماهنگ کردن این دو بسیار مهم است.

عضو تیم ملی دوومیدانی بانوان کشور افزود: البته اساتید و مسئولان دانشگاه موقع انتخاب واحد به ما کمک می کنند و تا جایی که امکان داشته باشد سعی می کنند شرایط خوبی را برای ما مهیا کنند. حتی در بعضی اوقات  که در اردو های تمرینی هستیم به ما مرخصی می دهند و پس از حضور مجدد در دانشگاه سر کلاس ها حاضر شویم.

توکلی در پایان در خصوص توسعه ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توسعه ورزشی در دانشگاه آزاد بسیار خوب بوده است و در رشته های مختلف از جمله بسکتبال و رشته های تیمی این دانشگاه توانسته بهتر عمل کند و بدرخشد.

 
کد خبر: 242099

وب گردی

وب گردی