تهران-ایسکانیوز: رییس جمهوری سوریه ، ایران را شریک پیروزی‌ها و پایداری ملت و دولت سوریه علیه تروریسم دانست.
به گزارش ایسکانیوز، "بشار اسد" در دیدار "علی طیب نیا" وزیر امور اقتصاد و دارایی ایران با اشاره به گذشت چهار سال از بحران سوریه گفت: دشمنان این کشور گمان می کردند سوریه فرو می پاشد اما امروز مشخص شد که این یک خیال پردازی بود.
وی با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران گفت : تروریسم برای امنیت جهانی خطر دارد و دولت های حامی تروریسم اگر سیاست حمایتی شان را ادامه دهند ،خودشان با این آفت روبه رو خواهند شد.
وزیر امور اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار ، ضمن ابلاغ پیام شفاهی آقای روحانی رییس جمهوری کشورمان به همتای سوری وی گفت: سوریه در خط مقدم رویارویی با رژیم اشغالگر قدس و مزدوران تروریستی تکفیری آن قرار دارد و ما از این موضع دولت و ملت سوریه حمایت می کنیم.
علی طیب نیا روز دوشنبه همچنین با عمر غلاونجی معاون نخست وزیر در امور خدمات و جمعی از وزیران دولت سوریه از جمله وزیران برق ، دارایی ، اقتصادی ، بهداشت ، نفت و رئیس بانک مرکزی این کشور دیدار کرد.
در پایان این دیدار ، توافقنامه همکاری اقتصادی فراگیر ایران و سوریه به امضای وزیران اقتصاد و دارایی دو کشور رسید.
اسماعیل اسماعیل وزیر دارایی سوریه درباره اهمیت این توافقنامه گفت: این توافقنامه بیانگر عمق روابط و حاکی از تصمیم مسئولان دو کشور برای گسترش هرچه بیشتر روابط اقتصادی است ، در این توافقنامه همچنین نقش ویژه ای برای فعالیت بخش خصوصی دو کشور درنظرگرفته شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر امور اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران هم در این باره گفت: این توافقنامه شامل همکاری در زمینه های کشاورزی، انرژی ، برق، معدن، سرمایه گذاری های مشترک و روان سازی مبادلات تجاری میان دو کشور است.
کد خبر: 242361

وب گردی

وب گردی