تهران-ایسکانیوز: مذاکره رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر انرژی آمریکا در جریان است.

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا بطور جداگانه و همزمان با جلسه وزرای خارجه ایران و آمریکا در جریان است.

مذاکرات وزرای خارجه ایران و آمریکا با یکدیگر با حضور معاونان هم دقایقی پیش آغاز شد.

مذاکرات وزیران خارجه ایران و آمریکا با حضور هیات‌های مذاکره‌کننده دو طرف صبح روز سه شنبه در لوزان سوییس از سر گرفته شد. 

در این رایزنی هسته ای سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی، حسین فریدون و وندی شرمن حضور دارند.

صبح روز گذشته مذاکره 5 ساعته ای میان وزرای خارجه ایران و امریکا با حضور سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی، وندی شرمن ، ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا، علی اکبر صالحی و حسین فریدون برگزار شد که در پایان این مذکره فشرده و طولانی دقایقی را جان کری و ظریف اختصاصی با یکدیگر مذاکره کردند.

روز گذشته و در دومین روز مذاکرات هسته ای محمد جواد ظریف با همتایان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی خود در بروکسل دیدار و گفتگو داشت.

همچنین رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با فدریکا موگرینی مسول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره آخرین تحولات منطقه و هسته ای رایزنی های سخت و فشرده در بروکسل داشت.

«محمدجواد ظریف» دیروز پس از پایان 5 ساعت مذاکرات هسته ای مقامات سیاسی - فنی ایران و آمریکا در لوزان سوییس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما تصریح کرد: لازم است تا روز جمعه با همه طرف ها مذاکره کنیم تا اینکه ببینم در نهایت به چه نتایچی منجر می شود.

ظریف در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه برای تحریم ها چشم اندازی لحاظ شد، گفت: درباره همه مسائل چشم اندازی وجود دارد.

وزیر خارجه کشورمان در دیدار با موگرینی گفت: باید درباره راه حل ها صحبت کنیم،روی آنها توافق کنیم و سپس نگارش را آغاز نماییم.

سید عباس عراقچی هم دیروز پس از پایان نشست دوجانبه میان ایران و آمریکا در لوزان سوییس در گفتگو با خبرگزاری صداو سیما با بیان اینکه نشست امروز در مجموع راضی کننده بود، گفت: روال کار کاملا مشخص است، باید در همه موارد راه حل هایی پیدا و بعد همه راه حل ها باجزئیات کامل مکتوب شود. دراین صورت است که می توان گفت به توافق نزدیک شدیم.

علی‌اکبر صالحی پس از پایان جلسه دوجانبه ایران و آمریکا با تاکید بر این‌که «جلسات همواره بخش های فنی و سیاسی دارد» افزود: جلسه فنی ما با طرف آمریکایی از دیروز بعدازظهر آغاز شد و احساس می‌کنم هر بار که در این جلسات شرکت می‌کنیم مقداری توانسته‌ایم به جلو برویم که همین به نوبه خود نشانه مثبتی است.

روز دوم مذاکرات هسته‌ای در حالی به پایان رسید که 5 ساعت مذاکرات سخت با طرف آمریکایی در لوزان و دیدارهای دو و چند جانبه با طرفین اروپایی در بروکسل را در کارنامه داشت.

مذاکرات هسته ای از روز یک شنبه در لوزان سوئیس آغاز و تا 29 اسفند هم ادامه خواد داشت.
کد خبر: 242414

وب گردی

وب گردی