تهران-ایسکانیوز: مستند « من می خوام شاه بشم» به کارگردانی مهدی گنجی در سی و سومین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی مستند را برای گنجی به ارمغان آورد. این فیلم از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که آذر ماه سال گذشته نیز به بخش مسابقه فیلم‌های اول مستند بلند جشنواره «ایدفا» هلند راه یافت.  بیست و هفتمین دوره جشنواره مستند «ایدفا» طی روزهای 28 آبان تا 9 آذرماه 1393 در شهر آمستردام هلند برگزار شد و فیلم مستند «من می‌خوام شاه بشم» در بخش مسابقه فیلم‌های اول مستند بلند این جشنواره که معتبرترین رویداد سینمای مستند جهان است، به نمایش درآمد.

1422694751733_I-Want-to-Be-a-King-(Poster)



مهدی گنجی در گفتگو با خبرنگار سینمایی ایسکانیوز، از آروزیش برای این فیلم چنین گفت: دوست دارم آدم های بیشتری این فیلم را ببینند و تاثیرگذار باشد،  بهترین تاثیری که می تواند این فیلم روی مخاطب بگذارد این است که آنها را به فکر کردن وادار کند ولی با این حال در پی جهت دهی به ذهن بیننده نیستم.

او درباره چگونگی شکل گیری مستند «من می خوام شاه بشم» گفت: من برای شبکه دو سیما یک مجموعه می ساختم، در این مجموعه یک گروه محقق وجود داشت که حدود 600 نفر را انتخاب کرده بودند که هر کدام از آنها یک ویژگی خاص داشت. بعد از میان آن 600 نفر، 13 نفر برگزیده شدند تا از آنها مستند ساخته شود. شخصی که در مستند «من می خوام شاه بشم» وجود دارد را من از میان همین 13 نفر انتخاب کردم.
گنجی درمورد آرزویش برای سینمای مستند در سال جدید گفت: آرزوی من برای سینمای مستند این است که با حوصله تر شود و در عین حال که حوصله خود را زیاد می کند جدیدتر و تازه تر شود. یعنی اینکه  شتاب و گونه های تازه مستند را تحمل کند و آنها را جمع کند و در عین حال رو به جلو حرکت کند.قدرت خودش را در پرداخت به موضوعات جدید بیشتر کند و این اتفاق در چند سال اخیر در حال افتادن است وامیدوارم سینمای مستند از نظر مالی مستقل شود.

او در ادامه افزود:. ما به خاطر ارتباطات کمی که با دنیای خارج داریم از اتفاقات روز سینمای مستند عقبیم. سینمای ما در بخش بین الملل ضعیف است و در بخش مستند این ضعف بیشتر به چشم می آید و ارتباطات بین المللی ما بسیار کم است .
او در پایان در مورد مستند جدیدی که در نظر دارد بسازد گفت: حدود سه سال پیش قرار بود فیلمی بسازم در مورد دو شخصیتکه یکی از آنها آدمی است که انگشت ندارد اما می خواهد پیانو بزند. این مستند هنوز در مرحله پیش تولید است و هنوز فیلمبرادری شروع نشده.

 


کد خبر: 243336

وب گردی

وب گردی