تهران-ایسکانیوز: فرشاد افشین پور کارگردان مستند «سفر به آمادای» است که در بخش سینما حقیقت جشنواره فیلم فجر، جایزه ویژه هیئت داوران و تندیس بلورین را به دست آورد. این مستند به گونه های مختلفی از جانوران در استان همدان می پردازد.

139309161028582934235184

فرشاد افشین پور در گفتگو با خبرنگار سینمایی ایسکانیوز، درباره  معنای نام آمادای گفت: آمادای، نخستین نام همدان است که در کتیبه پیلسر سوم پادشاه آشور، به محل تجمع و زندگی مادها به عنوان اولین قوم آریایی به آن اشاره شده است.

او در مورد ساختار مستند «سفر به آمادای» گفت: این فیلم در یک ساختار زمانی چهارفصل و در یک بازه مکانی بیست هزار کیلومتر مربعی، بیش از سی گونه جانوری مختلف نظیر عقاب طلائی، کوکر، کل و بز کوهی، سنجاب زمینی و گرگ خاکستری ایرانی را به تصویر می‌کشد.

او افزود: «سفر به آمادای»  نمایش چرخه حیات طبیعی این سرزمین را به نمایش می گذارد و اسرار شگفت‌انگیزی از زندگی موجودات مختلف در زمستان ، تابستان ، پاییز و بهار  را بازگو می‌کند.

فرشاد افشین پور در مورد فیلم مستندی که پس از «سفر به آمادای» خواهد ساخت گفت: تصمیم به ساخت دو مستند دیگر دارم که یکی از آنها فیلم مستند« امپراطوری سنجاب ها» که امیدوارم به جشنواره سینما حقیقت و فجر سال 94 برسد.

او درمورد پروژه دیگری که در حال انجلم تحقیقات آن است گفت: مستند دیگری که می خواهم بسازم، «زندگی در بهشت» است که به حیات وحش کل طبیعت زاگرس می پردازد. این مستند در 9 استان کشور فیلمبرداری خواهد شد و احتمالا تا 3 سال آینده آماده شود. در این زمینه مطالعاتی درمورد کوهستان های زاگرس انجام داده ام. از همه انواع جانوران از حشرات گرفته تا پستانداران قرار است در این مستند به آنها پرداخته شود.

افشین پور در پایان افزود: تهیه کننده مستندهایی که من ساخته ام همیشه تلویزیون بوده است.  دو کار بعدی نیز که تصمیم به ساخت آنها داردم با تهیه کنندگی مراکز استان ها انجام می شود و مراکز شبکه های استانی همدان و لرستان نیز قرار است در این پروژه ها  مشارکت کنند.با مراکز استان ها صحبت هایی شده اما هنوز به عقد قرار داد نرسیده ایم.

 


کد خبر: 243447

وب گردی

وب گردی