تهران-ایسکانیوز:  معاون وزیر امور خارجه کشورمان، اقدامات تروریستی در دو مسجد صنعاء پایتخت یمن را بشدت محکوم و از آمادگی ایران برای پذیرش مجروحین این حادثه و مداوی فوری آنان خبر داد.

حسین امیرعبداللهیان روز شنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: تیمی زبده از پزشکان جراح و داوطلب کشورمان آماده اعزام به صنعاء و مداوی مجروحان در محل است.

وی افزود: به محض موافقت مقامات یمن این تیم آماده ورود به صنعاء و یا مداوای مجروحان در ایران می باشد.

روز جمعه کمیته امنیتی وابسته به جنبش انصارالله یمن از شهادت بیش از 137 نمازگزار و زخمی شدن 345 نفر دیگر در انفجارهای تروریستی در صنعاء پایتخت یمن خبر داد.

همچنین گروه تروریستی موسوم به انصارالشریعه وابسته به القاعده در یمن 29 سرباز ارتش این کشور را در شهر الحوطه مرکز استان لحج واقع در جنوب یمن اعدام کرد.

وی همچنین روز یک شنبه در گفت وگویی افزود: انتظار می رود منصور هادی رییس جمهور مستعفی به جای تکرار خطاها، با ایفای نقشی سازنده مانع تجزیه یمن و تبدیل شدن عدن به بهشت جدید تروریست ها شود.

وی تاکید کرد: تروریسم، انصارالله و منصور هادی نمی شناسد؛ آنها ویرانی یمن و کشتار و نابودی همه گروهها و کشورهای منطقه و جهان را هدف قرار داده اند.

معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه گفت: استفاده مجدد ابزاری برخی طرفها از تروریسم در منطقه و بویژه یمن، خطایی راهبردی است که امنیت منطقه را بیش از پیش تهدید خواهد کرد.

وی با بیان این که تهران قویا به مبارزه با تروریسم پاییند است خاطرنشان کرد: ما از یمن در مسیر مبارزه با تروریسم ، تکمیل روند سیاسی و تحقق امنیت پایدار منطقه ای حمایت می کنیم

امیرعبداللهیان با بیان این که گفت و گوی ملی در صنعا و یا هر مکان مورد توافق گروههای یمنی مورد تاکید ماست گفت: تهران به رایزنی های منطقه ای و بین المللی خود برای تقویت روند سیاسی در سایه همکاری همه گروه های یمنی ادامه می دهد.

وی یادآور شد: همه ما در منطقه باید هوشیار باشیم و بدانیم که رژیم نامشروع اسراییل با اقداماتی خزنده و پیچیده حامی اصلی و مشوق تروریست ها می باشد.
کد خبر: 243745

وب گردی

وب گردی