تهران ایسکا نیوز:مدیرکل امور سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه   در پاسخ به این سوال که آیا احتمال توافق در 11 فروردین وجود دارد، گفت: احتمال همه چیز وجود دارد ودر سال جدید حتما به توافق می‌رسیم.

حمید بعیدی‌نژاد در  حاشیه مراسم ختم والده رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: تاکنون مسائل خوب پیش رفته، انشالله مسائل باقی مانده هم حل شوند.اما این مسائل باقی ماند تنها مختص به مسئله تحریم‌ها نیست زیرا مجموعه‌ای از مسائل را در برمی‌گیرد.

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا احتمال توافق در 11 فروردین وجود د دارد، تصریح کرد: احتمال همه چیز وجود دارد. باید  ببینیم طرف مقابل با چ موضع‌شان بیایند و بعد مشخص می‌شوند. در سال جدید حتما به توافق می‌رسیم.

بعیدی‌نژاد ادامه داد: همه مسائل از جمله بحث تحریم‌ها، غنی‌سازی و توسعه و تحقیقات به هم مرتبط هستند و مشکلاتی هستند که باید در یک مجموعه حل شوند و این گونه نیست که ابتدا تحریم برطرف شود و بعد درباره مسائل  دیگر صحبت کنیم، همه باید در یک مجموعه حل شوند.

وی گفت: راه‌حل این مسائل پیدا شده که اگر این راه‌حل‌ها نهایی شوند می‌توانیم مجموعه این توافق را داشته باشیم.

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: طرف مقابل نسبت به گذشته از مواضع خود عقب‌نشینی کرده زیرا اگر این گونه نبود اصلا به این مراحل نمی‌رسیدیم.

بعیدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که علت توقف مذاکرات اخیر چه بود، زیرا برخی خبرگزاری‌ها علت آن را فوت مادر رئیس‌جمهور عنوان کرده بودند، اظهار داشت: اصلا این گونه نیست بلکه گروه 1+5 نیازمند هماهنگی درون‌گروهی بود و به درخواست طرف مقابل مذاکرات برای مدت چند روز متوقف شد که آنها جلسه هماهنگی خود را برگزار کنند.

وی با اشاره به سخنان برخی از نمایندگان کنگره آمریکا پیرامون مبنی براینکه هرگونه توافق باید به تصویب کنگره برسد، گفت: اگر به این سناریو فکر کنیم و به دلیل اختلافات داخلی آمریکا اوباما نتواند تصمیم‌گیری کند انشقاق اروپا و آمریکا ایجاد خواهد شد و در این صورت اگر توافق نشود به خاطر اختلافات داخلی آنهاست.
کد خبر: 244177

وب گردی

وب گردی