تهران-ایسکانیوز: وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد شکست در دستیابی به یک توافق بر سر برنامه هسته ای ایران ممکن است به طور ساختاری به خاورمیانه ای بی ثبات تر بینجامد و این مسئله زمینه ساز شدت گرفتن رقابت تسلیحاتی در منطقه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس در حالی درباره پیامدهای دست نیافتن به توافق هسته ای با ایران هشدار می دهد که دور تازه مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 6 قدرت جهانی در لوزان سوئیس در جریان است.

هاموند تصریح کرد: اگر به مسیر گفتگوها ادامه دهیم، توافق قابل دستیابی است؛ اما برای رسیدن به آن، اکنون نوبت ایران است تا انعطاف پذیری خود را نشان داده و تصمیمات سختی را اتخاذ کند.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: من هنوز به صراحت می گویم نرسیدن به توافق، بهتر از یک توافق بد است؛ اما ما می بایست درباره گزینه جایگزین توافق با ایران نیز به خوبی آگاه باشیم. نرسیدن به توافق هسته ای به این معناست که هیچ محدودیتی برای غنی سازی و هیچ محدودیتی درخصوص تحقیق و توسعه وجود نخواهد داشت و هیچ نظارت و راستی آزمایی مستقلی نیز وجود ندارد. این مسئله به طور اساسی به معنای خاورمیانه بی ثبات تر با چشم انداز رقابت تسلیحاتی در منطقه است.

مذاکرات هسته ای ایران و «1+5» امروز پنجشنبه در شهر لوزان سوئیس با برگزاری نشست هیئت ایرانی و آمریکایی آغاز می شود؛ مذاکراتی که از نگاه بسیاری از کارشناسان و مقامات کشورهای مختلف، به نقطه حساس خود رسیده است.

چین ، روسیه ، آمریکا ، المان ، فرانسه و انگلیس در تلاش برای دستیابی به توافق کلی با تهران تا پایان این ماه هستند که حساس ترین جنبه های برنامه اتمی ایران را در ازای کاهش تحریم های بین المللی محدود خواهد کرد.
کد خبر: 244386

وب گردی

وب گردی