تهران-ایسکانیوز: معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: موضع ایران درباره حل مسائل یمن واگذاری امور به نمایندگان احزاب داخلی و پشتیبانی از یکپارچگی این کشور با تقویت گفتگوهای داخلی است. وی تلاش‌های روسیه را برای برگزاری دور دوم گفتگوهای سوری - سوری مورد تائید ایران خواند.
حسین امیرعبداللهیان که به منظور دیدار و گفتگو با مقامات روس به مسکو سفر کرده است، گفت: موضع ایران درباره حل مسائل یمن واگذاری امور به نمایندگان احزاب داخلی و پشتیبانی از یکپارچگی این کشور با تقویت گفتگوهای داخلی است.


طرفین در این دیدار مهم ترین مسائل حوزه خاورمیانه از جمله تحولات یمن، سوریه، عراق، کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و همچنین اوضاع فلسطین را مورد تبادل نظر قرار دادند.
معاون عربی - آفریقای وزیر امور خارجه افزود، هدف از اقدامات خرابکارانه ای که اکنون در یمن صورت می گیرد، تضعیف یکپارچگی این کشور است,
امیرعبداللهیان همچنین با تاکید بر لزوم همکاری با روسیه و همه کشورهای قربانی تروریسم و افراط گرایی در منطقه خاورمیانه، تلاش‌های روسیه را برای برگزاری دور دوم گفتگوهای سوری - سوری در مسکو که از 17 فروردین برگزار می‌ شود، مورد تاوید جمهوری اسلامی ایران خواند.

کد خبر: 244404

وب گردی

وب گردی