ایسکانیوز: آیین تحویل سال نو امسال در امامزادگان و بقاع متبرک کشور با استقبال بیش از 2 میلیون نفر از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حسن ربیعی با بیان اینکه برنامه‌های طرح ملی آرامش بهاری از 28 اسفندماه در بیش از 2326 امامزاده و بقعه متبرک آغاز شده است، افزود: استقبال و حضور مردم در امامزادگان و بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگی این اماکن امسال محسوس تر و پر رنگ تر است.

مدیر کل حوزه ریاست ، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف در ادامه با بیان اینکه امسال مراسم ویژه تحویل سال نو در 1665 امامزاده کشور برگزار شد، گفت: در لحظه تحویل سال نو خیل عظیم عاشقان اهل بیت(ع) در جوار مضجع نوادگان ائمه اطهار(ع)، صلوات خاصه حضرت زهرا (س) را زمزمه کردند.

ربیعی ادامه داد: نخستین برنامه پیش بینی شده در طرح ملی آرامش بهاری ، مراسم ویژه تحویل سال نو در جوار امامزادگان کشور بود که امسال این مراسم با حضور پر شکوه بیش از دو میلیون نفر از مردم عزیز در 1665 امامزاده برگزار شد.

سخنگوی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه شب تحویل سال خیل عظیمی از مردم ولایتمدار ایران اسلامی، لحظه تحویل سال نو در کنار مضجع شریف اهل بیت (ع)، فرزندان و نوادگان ایشان گذراندند، افزود: مردم ایران اسلامی ترجیح می‌دهند در لحظه تحویل سال در جوار امامزادگان کشور و در فضایی معنوی، سال نو را آغاز کنند و برای تحویل سال این امامزادگان بزرگوار را واسطه خیر و برکت قرار دهند.

ربیعی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های پیش بینی شده در لحظه تحویل سال در جوار امامزادگان ، قرائت صلوات خاصه حضرت زهرا (س) بود، افزود: برنامه‌های دیگری همچون؛ پخش پیام مقام معظم رهبری، تواشیح، سرود، سخنرانی‌های مذهبی، قرائت دعای تحویل سال و مدیحه سرایی مداحان در این ویژه برنامه پیش بینی شده بود.

این مسئول افزود: گلباران و غبار روبی قبور شهدا مدفون در جوار امامزادگان با حضور خانواده‌های معظم شهدا از دیگر برنامه‌های تحویل سال بود.
کد خبر: 244461

وب گردی

وب گردی