ایسکانیوز: عضو فراکسیون احیای وقف با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه به تبیین فرهنگ ناب اسلامی کمک می‌کند گفت: با اجرای این طرح می‌توان تبلیغات سوء دشمنان از جمله وهابیت علیه نظام ولایتمدار ایران اسلامی را خنثی کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، احمد آریایی نژاد با بیان اینکه امامزادگان میراث فرهنگی ما به‌شمار می‌روند، اظهار داشت: امامزادگان عظیم‌الشأن مرجع و پناه مردم و آرامش ‌بخش معنوی مردم ولایتمدار ایران به شمار می آیند و زمینه‌ای برای نهادینه سازی آیین‌ها و سنت‌های دینی و مذهبی ما هستند.

وی ادامه داد: امامزادگان وارثان اهل‌ بیت(ع) و به نوعی ترویج گر فرهنگ اهل بیت اند و سنت حسنه وقف، میراث ماندگاری بوده که برای انسان به‌جا می‌ماند و هرگز ازبین نمی‌رود؛ بنابراین باید برای آن اهمیت قائل شویم و نباید فراموش کنیم که وقف یک میراث فرهنگی و معنوی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین نمایندگان ملت وظیفه خود را در راستای ترویج فرهنگ وقف و فرهنگ امامزادگان به‌خوبی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه مردم در ایام تعطیلات فرصت بیشتری برای حضور در این اماکن مقدس را دارند افزود: ایام نوروز بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ وقف و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

آریایی نژاد ادامه داد: بنابراین لازم است امکانات رفاهی و جاذبه‌های فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور فراهم شود.

وی طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه را از جمله اقدامات مثبت و خوب سازمان اوقاف و امور خیریه برشمرد و افزود: این طرح فرصتی را برای بستر سازی جهت تبدیل این اماکن مقدس به پایگاه و قطب های مهم فرهنگی کشور فراهم می‌کند.

عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد تصریح کرد: باید نظرسنجی و آسیب شناسی دقیقی در خصوص برگزاری این طرح در امامزادگان و بقاع متبرکه صورت گیرد تا روز به روز نکات منفی کمتر شده و زمینه تبدیل شدن این اماکن به قطب فرهنگی کشور در راستای تبیین مسایل دقیق دینی و اسلامی فراهم شود.

پتاسیل موجود در امامزادگان منجر به گسترش گردشگری مذهبی می‌شود

عضو مجمع نمایندگان لرستان با قدردانی از دست اندرکاران سازمان اوقاف در اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان گفت: باید از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه در گسترش صنعت توریسم در داخل و خارج از کشور حداکثر استفاده را ببریم.

عباس قائد رحمت با بیان اینکه باید از ظرفیت امامزادگان موجود در کشور، حداکثر استفاده را ببریم افزود: باید تلاش کنیم امامزادگان و بقاع متبرکه بیشترین کارکرد فرهنگی و اجتماعی را داشته باشند.

وی اجرای طرح آرامش بهاری را در ارتباط هرچه بیشتر مردم با امامزادگان بسیار موثر دانست و گفت: اجرایی شدن این قبیل طرح‌ها منجر به گسترش فرهنگ گردشگری و توریسم در کشور می‌شود.

نماینده درود و ازنا اجرای برنامه‌های مختلف نظیر برپایی غرفه کودک و نوجوان، پاسخگویی به سوالات شرعی، برگزاری ادعیه و مناجات، اسکان موقت مسافران و زائران، برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه کودک و نوجوان، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در طرح آرامش بهاری را منجر به رونق هرچه بیشتر امامزادگان و شناخته شدن آنان دانست .

وی مرمت و بازسازی امامزادگان از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه را از اقدامات خوب و قابل تقدیر برشمرد و خاطر نشان کرد: باید با بهره‌گیری از سایر ظرفیت‌های موجود نسبت به توسعه زیرساخت‌های سایر امامزادگان و بقاع متبرکه در مناطق محروم از جمله امامزاده شریفه خاتون در لرستان توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل شدن امامزادگان به قطب فرهنگی کشور نیز در راستای توجه ویژه به جایگاه معنوی تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه است.

وی تصریح کرد: جایگاه معنوی این اماکن مذهبی در رشد و تعالی جامعه بسیار اهمیت دارد چرا که اگر روح معنوی از جامعه جدا شود از حرکت و توسعه باز می‌ماند.

عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد ادامه داد: باید امامزادگان به بزرگترین و اصلی‌ترین مراکز فرهنگی تبدیل شود تا روح معنویت که ضامن بقا و پیشرفت کشور است همچنان در جامعه حاکم باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم در جوار بقاع متبرکه احساس آرامش و امنیت می‌کند، بیان داشت: باید از این اماکن مقدس به‌ عنوان مأمن و پناهی برای آسایش و رفاه مردم استفاده شود و همچنین در کنار بعد فرهنگی باید بعد اقتصادی آن را نیز تقویت کنیم چرا که از امکانات مادی این امامزادگان و بقاع متبرکه در کمک به نیازمندان از جمله تهیه جهیزیه و ازدواج جوانان استفاده های زیادی صورت می‌یابد.
کد خبر: 244489

وب گردی

وب گردی