تهران-ایسکانیوز: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: همه تمرکز ما در لوزان بر روی موضوع اتمی است و موضوع یمن بر این مذاکرات تاثیر گذار نبوده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، جف راتکه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا موضوع یمن در مذاکرات لوزان مطرح شده است،گفت:جان کری به طور مختصر موضوع یمن را با ایرانی ها مطرح کرده است اما اجازه بدهید که بر روی این موضوع تاکید کنم که تمرکز ما در این مذاکرات بر روی این موضوع نیست. تمرکز ما بر روی  موضوع اتمی ایران است.من قصد ندارم وارد جزئیات شوم.او این موضوع را به طور خلاصه مطرح کرده است.او پیش از حضور در مذاکرات با ایران با وزرای خارجه عضو شورای همکاری خلیج فارس در تماس بوده است.

راتکه افزود:من با تیم مذاکره کننده کشورمان در این مذاکرات در لوزان در تماس بوده ام و موضوع یمن بر این مذاکرات تاثیر گذار نبوده است.طبیعتا ما بر روی راه حلی سیاسی برای مذاکره و جریان سیاسی برای حل و فصل موضوع یمن تاکید داریم.این نظر ما تغییر نکرده است .لازم است که ما در تماس با هم پیمانان خود در منطقه نظرات خود را اعلام و بر اهمیت راه حلی سیاسی برای این موضوع تاکید کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید بر پایه برخی گزارش ها اجازه ادامه فعالیت تاسیسات فوردو داده شده است ،گفت:به نظرم گزارش های زیادی در هفته های آتی درباره این مذاکرات منتشر خواهد شد اما ما اعلام کرده ایم که قصد نداریم این مذاکرات را علنی کنیم و قصد نداریم درباره گزارشهای مربوط به موارد مطروحه در این مذاکرات اظهار نظری داشته باشیم.

وی افزود:ما به طرف رسیدن به یک توافق حرکت می کنیم و ما قصد نداریم تاریخی درباره آن اعلام کنم.واضح است که هدف ما رسیدن به این موضوع تا پایان ماه است اما من قصد ندارم که آنرا تصحیح کنم.

راتکه گفت:ما قصد نداریم موضوعات مطروحه در این مذاکرات را علنی کنیم.زمان رفع تحریم ها مطمئنا یکی از مسائل است و ما قصدداریم این موضوع را با مذاکره حل و فصل کنیم.
کد خبر: 244541

وب گردی

وب گردی