ایسکانیوز: جنگنده های عربستان سعودی و متحدانش صبح امروز به مواضع شیعیان حوثی در شمال یمن حمله کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، دراین حملات که در چارچوب عملیات " طوفان سهمگین" اجرا می شود ، منطقه کتف البقاع در شمال صعده در یمن و نیز منطقه" شدا " هدف قرار گرفت.


شبکه اسکای نیوز عربی نیز به نقل از منابع قبیله ای در یمن گزارش داد در صنعاء پایتخت یمن نیز صدای چند انفجار شدید در اطراف کاخ ریاست جمهوری و نزدیک مواضع تحت تسلط حوثی ها شنیده شد.


درحملات ائتلاف متحد عربستان سعودی به سرکردگی عربستان چندین مرکز وابسته به نیروهای گارد ریاست جمهوری سابق (طرفدار علی عبدالله صالح) از جمله اردوگاه تیپ های موشکی و نیروهای یگان ویژه هدف قرار گرفت و به پایگاه هوایی الدیلمی در صنعاء نیز حمله شد.


جنگنده های ائتلاف همچنین یک پایگاه هوایی دراستان مأرب یمن – تولید کننده نفت – در شمال شرق صنعاء را هدف قرار دادند که در نتیجه یک ایستگاه رادار واقع در فاصله 5 کیلومتری میدان نفتی " صافر" را که حوثی ها ازآن استفاده می کردند، تخریب شد.


به دنبال درخواست " عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن ، عربستان بامداد روز گذشته از تشکیل ائتلافی منطقه ای متشکل از امارات ، قطر ، بحرین ، کویت با هدف اجرای عملیات سهمگین موسوم به طوفان سهمگین ضد حوثی ها در یمن خبر داد.


سخنگوی عملیات طوفان سهمگین گفته است که این عملیات تا زمان تحقق اهدافش ادامه دارد و درزمان حاضر ، طرحی برای اجرای عملیات زمینی در یمن وجود ندارد.


گفنی در طول حملات امروز و روز گذشته به یمن تعدادی از غیر نظامیان در این کشور کشته شدند که هنوز آمار دقیقی از تعداد آن ها در دست نیست.


1511046_948449195189761_8218344652468871424_n


 
کد خبر: 244568

وب گردی

وب گردی