تهران-ایسکانیوز: عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: در دومین روز مذاکرات لوزان، گفت وگوها همچنان بصورت جدی ادامه پیدا خواهد کرد.

سید عباس عراقچی ، معاون وزیر خارجه ایران  پیش از ورود در نشست امروز در نزد خبرنگاران افزود: هنوز در موقعیتی نیستیم که بتوانیم قضاوت کنیم که آیا در پایان این دور و تا پایان  هفته می شود به توافقی در خصوص راه حل ها برسیم یا نه.

عراقچی گفت: هدف این دور از مذاکرات این است که بتوانیم در خصوص همه موضوعات به یک راه حل برسیم و بعد در ماههای آینده این راه حل ها را مکتوب بکنیم.

وی تصریح کرد: تا هر موقع لازم باشد اینجا هستیم و تلاش می کنیم که  بحث ها را به پیش ببریم و این مقدار زیادی به اراده سیاسی  طرف مقابل بستگی دارد.

عراقچی در پاسخ به سوال خبرگزاری  صدا و سیما  در باره نشست دیگر در سطح معاونان وزرای خارجه ایران و 5+1 گفت :امروز هم مانند دیروز در همه سطوح مذاکره خواهیم داشت .

عراقچی افزود: احتمالا در پایان روز مثل دیروز یک جلسه مجدد با مجموعه 5+1خواهیم داشت. ترکییی از دیدارهای دوجانبه و چند جانبه در سطوح مختلف کارشناسی ,معاونین و وزرا صورت خواهد گرفت و امیدواریم که همه اینها به یک پیشرفتی در مذاکرات منجر شود.

عباس عراقچی پس از دیدار دوجانبه‌اش با همتای چینی خود با "خوب" توصیف کردن این دیدار گفت: مذاکرات با آمریکا در سطح وزیران خارجه عصر امروز از سر گرفته می‌شود.

وی اعلام کرد که برخی وزیران خارجه 1+5 روز شنبه و برخی یک‌شنبه به لوزان می‌آیند.
کد خبر: 244589

وب گردی

وب گردی