آیت الله موسوی بجنوردی با اشاره به اینکه ماجرای یمن مختص یک کشورخاص نیست و به همه جهان اسلام مربوط است به ایسکانیوز گفت : این فاجعه بزرگی که به جهان اسلام وارد شده را به همه تسلیت میگویم کشور یمن کشوری است که از زمانهای سابق ملت رشید و مسلمان متعهدی را داشته است .

بجنوردی

او با اشاره به تحولات یمن در سالهای اخیر گفت : این ملت انقلاب کرد چرا که رییس جمهورش را قبول نداشت بنابراین او را عزل کردند و دولت دیگری تشکیل دادند.
او با بیان اینکه متاسفانه حالا کشورهای مسلمانی چون عربستان، قطر و کویت در قبال این کشور یعنی یمن موضع گرفته اند گفت : بسیار متاسفم که کشورهای عربی مثل قطر و مصر و حتی ترکیه این رفتار را با دولت جدید یمن دارند چرا که این کشورهای اسلامی وقتی که باید سکوت کرده بودند در ماجرای غزه و فلسطین و مصر ساکت بودند حالا کاری میکند که اختلاف در جهان اسلام است .
او با اشاره به سکوت کشورهای مسلمان و عربی در فاجعه غزه گفت : وقتی که حادثه و مصیبتی بر جهان اسلام وارد میشود همه سکوت کردند اسراییل بزگترین جنایتها را به غزه کرد خانه های مردم را خراب کرد ، نسل کشی کرد ظلمی بر این ملت کرد که قابل وصف نیست اما این کشورهای عربی سکوت کرده بودند .
عضو شورای عالی قضایی در زمان حضرت امام (ره) افزود : در مصر سیسی برعلیه حکومت دموکراسی کودتا کرد م چرا کسی صدایش در نیامد اما در یمن که اکثریت ملت قیام کردند و رییس جمهور را عزل کردند و خواهان انتخابات ازاد هستند عربستان یکباره احساس مسوولیت کرده و میخواهد با این کشور بجنگند.
او افزود : ما مسلمانها امت واحده هستیم فرقی بین شیعه و سنی نیست اما استعماربا تفرقه اندازی بین مسلمانان در پی پیشبرد اهداف خویش است و برخی کشورها بازیچه استعمار شده اند و به این تفرقه و جنگ دامن میزنند حالا وقت آن است که دولت های اسلامی هوشیارباشند.

ایت آلله بجنوردی ادامه داد : دخالت برخی کشورهای غربی و همسایه یمن باعث تشدید بحران در این کشور شده و با دخالت هایی که در این منطقه انجام می دهند سعی می کنند بین اقوام و مذاهب مختلف درگیری و اختلاف به وجود آورند عربستان باید بداند که امت واحده اسلام فرقی بین شیعه و سنی قایل نیست مگر فلسطینیان که جمهوری اسلامی ایران از آنها حمایت کرد شیعه بودند ؟ مسلمانان امت واحد هستند و باهم برادرند و نباید به تفرقه ها دامن بزنند .

 
کد خبر: 244670

وب گردی

وب گردی