تهران- ایسکانیوز: اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و معاونت بازرسی میدان میوه و تره بار بر نحوه عرضه میوه و تره بار در این میدان نظارت کردند. این میدان 270 هکتاری دارای هزار و 360 حجره است که روزانه به طور متوسط 10 تا 15 هزار تن بار شامل میوه و تره بار برای عرضه وارد آن می شود.
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در این زمینه  گفت: از 25 تا 29 اسفند میزان بار ورودی در این میدان به 25 تا 30 هزار تن رسیده است.
مصطفی دارایی نژاد افزود: در ایام تعطیلات نوروزی میزان بار عرضه شده در میدان میوه و تره بار مرکزی تهران روزانه 5 هزار تن است. نخستین موردی که در این میدان در نگاه نخست جلب توجه می کند آرامش خاصی است که مشاهده می شود.
رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران نیز گفت: اوضاع و احوالی که امروز در میدان میوه و تره بار مرکزی شاهد آن بودیم در یک سال گذشته به این صورت نبوده است.
آقای شهرآبادی افزود‌: در یک سال گذشته در این مرکز مجموعه تعزیرات حکومتی با همکاری شهرداری، ‌نیروی انتظامی، پلیس راهور و سازمان صنعت ‌،معدن تجارت طرح نظارت بر میدان میوه و تره بار مرکزی را به اجرا درآورده‌اند .
وی با اشاره به اینکه بزرگترین معضل این مکان در گذشته وجود دلالان بود، گفت: ‌در گذشته خیابان های روبروی حجره های این میدان را با مبالغ گزاف اجاره می دادند و از رو به روی حجره تا خیابان قیمت میوه‌ها حدود 10 دست می چرخید تا به قیمت اصلی می رسید.
شهر آبادی افزود: هم اکنون دلالان وجود ندارند و وضع این مرکز با ثبات و‌آرام است که قبلا این گونه نبود. وی گفت: از همان یک سال پیش که اینجا مستقر شدیم، روسای شعبات از ساعت 17 تا 22 ، 22تا 3بامداد، 3بامداد تا 8 صبح و 8 صبح تا 13 مستقر هستند و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت به طور عادی کارشان را انجام می دهند و پرونده های تخلف را به محل استقرار تعزیرات می آورند.
رئیس گشت های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: ‌عمده ترین تخلفاتی که اینجا وجود دارد گران فروشی، درج نکردن قیمت و صادر نکردن فاکتور است که ما حساسیت روی آن داریم.
کد خبر: 244879

وب گردی

وب گردی