تهران-ایسکانیوز: رئیس‌جمهور، شرکت در جلسه سالانه مدیران عامل مناطق آزاد كشور و بررسی و تصویب برنامه‌های این مناطق در سال ۹۴ بر مبنای اقتصاد مقاومتی و تحقق رونق و اشتغال، جذب سرمایه خارجی، توسعه صادرات و انتقال تكنولوژی در مناطق آزاد را از مهم‌ترین اهداف سفر خود به جزیره قشم عنوان کرد.


حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه و در حاشیه بازدید از شرکت تولید همزمان آب و برق مپنا در جزیره قشم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این نشست قرار است برنامه‌های سال ۹۴ در مناطق آزاد بر مبنای اقتصاد مقاومتی و شرایط و فضای مناسب برای فعالیت و رونق اقتصادی که کشورمان گام به گام به آن نزدیک می‌شود، بررسی و نهایی شوند.



رئیس جمهوری بازدید از چندین پروژه را از دیگر برنامه های این سفر دانست و با اشاره به اهمیت فعالیت شرکت تولید همزمان آب و برق در جزیره قشم گفت: این شرکت مرکزی است که به طور همزمان به تولید برق و آب شیرین می پردازد و فرآیندی که طی آن آب دریا را شیرین می کند قابل ملاحظه است و می‌تواند در همه مناطق جنوبی کشور و بخش های کم آب مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.


دکتر روحانی، آب شیرین را یکی از نیازمندی‌های مهم مردم جزیره عنوان کرد و افزود: ضرورت دارد آب شرب مردم که قیمت مناسب و رسمی داشته باشد در اختیار مردم قرار گیرد و دولت در این زمینه حمایت و پشتیبانی لازم را در حد توان انجام خواهد داد.


رئیس جمهوری تصریح کرد: فعالیت این شرکت اقدام بسیار ارزشمندی است و می‌توان این طرح را در سایر مناطقی که مشکل آب شیرین دارند مورد استفاده قرار داد.

 


حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در جریان سفر به جزیره قشم و بازدید از پروژه تولید همزمان آب و برق این جزیره در شرکت مپنا، بر اهمیت و ضرورت تأمین آب آشامیدنی مردم جزیره قشم تأکید کرد.


در جریان این بازدید، اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و دست‌اندکاران این شرکت در خصوص ظرفیت تولید آب و برق در این شرکت و نیز چگونگی توزیع آن بین مردم جزیره گزارشاتی را ارائه کردند.


شرکت تولید همزمان آب و برق قشم ظرفیت تولید ۵۰ مگاوات برق و ۱۸ هزار متر مکعب آب شیرین را دارد، به گونه‌ای که آب دریا را طی فرآیندی به آب شرب تبدیل می‌کند.




حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در ادامه سفر به جزیره قشم، ضمن بازدید از طرح توسعه بندر شهید کاوه، با طرح سؤالاتی از فعالیت‌های این بندر آگاهی یافت و بر لزوم توجه به مسائل زیست محیطی در جریان اجرای این پروژه تأکید کرد.


در جریان این بازدید، اکبر ترکان و مسئولین پروژه توضیحاتی در خصوص اهداف توسعه این بندر و ظرفیت‌های صادراتی و وارداتی آن ارائه کردند.


پروژه توسعه بندر شهید کاوه شامل اسکله، انبارها و ساختمان‌ها تا حدود ۴۴ هکتار و قابل گسترش تا ۱۴۰ هکتار است.


 


بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم(ص) قشم به عنوان نخستین و مجهزترین بیمارستان این جزیره، با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد.


حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ظهر یکشنبه در ادامه سفر به جزیره قشم پس از افتتاح بیمارستان پیامبر اعظم(ص) از بخش‌های مختلف آن از جمله اتاق عمل بازدید کرد.


در جریان این بازدید، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولین بیمارستان در خصوص خدمات بیمارستان پیامبر اعظم(ص) توضیحاتی ارائه کردند.


همچنین در حاشیه افتتاح این بیمارستان تفاهم نامه تجهیز و واگذاری بیمارستان پیامبر اعظم (ص) توسط اکبر ترکان و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید.


بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم (ص) توسط مناطق آزاد احداث و تجهیز شده و بالاترین استانداردها در آن رعایت شده است.


رئیس جمهوری همچنین در جریان بازدید از این بیمارستان در جمع پرسنل و کادر پزشکی بیمارستان حضور یافت و با تبریک سال جدید برای آنان موفقیت و سلامتی آرزو کرد.


پرسنل بیمارستان متقابلاً سال نو را به رئیس‌جمهور تبریک گفته و از نزدیک با وی به گفتگو پرداختند.



 
کد خبر: 244963

وب گردی

وب گردی