تهران- ایسکانیوز: وزیر راه و شهرسازی گفت : با توجه به سرمایه گذاری که سال گذشته در خطوط ریلی انجام شده است، واگن های مسافری و باری افزایش خواهد یافت و 400 واگن مسافری در سال جدید به خطوط ریلی اضافه می شود.
عباس آخوندی در بازدید از سامانه های کنترل مرکزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه از 25 اسفند تاکنون یک میلیون و 260 هزار نفر از طریق ریلی جابجا شدند ، افزود : 50 درصد مسافران ریلی در مسیر مشهد هستند که از 25 شهر از طریق قطار به مشهد سفر کردند.
وی گفت : بیشترین مسافران ریلی در مسیر تهران- مشهد، تهران- زاهدان، تهران- بندرعباس، تهران به جنوب کشور و تهران- یزد جابجا شدند.
آخوندی با اشاره به اینکه سیاست وزارت راه و شهرسازی افزایش سهم مسافران در بخش ریلی است افزود: در سال 93 چند حادثه در مسیر تهران- مشهد به وجود آمد که تلاش کردیم همه مسیر تهران- مشهد را به صورت کنترل اتوماتیک دراوریم و تاکنون حادثه ای ثبت نشده است.
وی اضافه کرد: تلاش می کنیم حوادث ریلی را با اتوماتیک کردن همه 11 هزار کیلومتر ریل موجود به صفر برسانیم و حمل و نقل 100درصد ایمن داشته باشیم و ظرفیت بهره وری از ریل را به بیش از دو برابر برسانیم.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پارسال پنج درصد به ظرفیت واگن ها و قطارهای تهران- مشهد اضافه شد و در بقیه مسیرها مانند تهران- گرگان نیز یک قطار ؛ بازسازی و نوسازی کامل شد.
آخوندی درباره خدمات رسانی به مسافران نیز گفت: باید همه تمام خدمات را به صورت برخط بفروشیم و همه افراد بتوانند بلیت های خود را تا 45 روز آینده تهیه کنند.
وی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد عرضه بلیت های ریلی اینترنتی بوده است ، افزود: قرار شد از 13 فروردین تا پایان اردیبهشت مسافران بتوانند برای خرید بلیت به صورت اینترنتی برنامه ریزی کنند و تلاش می کنیم این شیوه خرید بلیت را دائمی کنیم و حتی مدت زمان یا بازه زمانی خرید بلیت را نیز طولانی تر کنیم.
وی درباره خدمات جاده ای نیز گفت: کنترل خوبی بر خدمات جاده ای است و فروش بلیت در این بخش نیز به صورت اینترنتی امکان پذیر است اما برای کسانی که امکان استفاده از اینترنت را ندارند یا زمان سفر آنها مشخص نیست، بخشی از خدمات به صورت حضوری ارائه می شود.
وی درباره تأخیر ریلی نیز گفت: تأخیر حرکت به صفر رسیده است.
وزیر راه درباره نظارت نرخ بلیت جاده ای، ریلی و هوایی گفت: اگر کسی شکایتی دارد سامانه ای در پشت بلیت مشخص شده است که می تواند از آن طریق اعلام کند و ما رسیدگی خواهیم کرد و 
همه حوزه ها خصوصی است.
اخوندی درباره زمان افتتاح خط ریلی تهران- رشت نیز گفت: افتتاح این خط زمان می برد.
وی اعلام کرد : تعداد صندلی ایجادی نوروز پارسال یک میلیون و 846 هزار و 11 واحد بوده که در نوروز امسال به یک میلیون و 960 هزار و 720 واحد رسیده است و 5 درصد افزایش نشان می دهد.
اخوندی گفت : تاکنون حدود یک میلیون و 260 هزار نفر مسافر جابجا شده و حدود 
یک میلیون و 560 هزار بلیت فروخته شده است.

کد خبر: 245148

وب گردی

وب گردی