تهران-ایسکانیوز: معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اعلام کرد: گزارش واقعه شیراز در حال نهایی شدن است و تا چند روز آینده به مسوولان ذیربط ارایه خواهد شد .

به گزارش از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری روز دوشنبه درباره آخرین وضعیت پیگیری واقعه شیراز گفت: همه ابعاد این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و کلیه مستندات و مدارک تهیه شده است.

وی ادامه داد: با بررسی های میدانی که صورت گرفته گزارش نهایی تهیه و به وزیر کشور و ریاست شورای امنیت کشور ارایه و تا چند روز آینده نیز به مسوولان تقدیم خواهد شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اضافه کرد: در این گزارش به زمینه ها و عواملی که در بروز این گونه وقایع موثر بوده اند نیز توجه شده و علاوه بر شناسایی عوامل متعرض به آقای مطهری به دیگر عوامل و عناصری که در بروز حادثه نقش داشته اند و یا به مسوولیت قانونی خود عمل نکرده اند، پرداخته شده است.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: اکنون هماهنگی و همراهی مناسبی بین مسوولان کشوری و استانی برای اقدام قانونی وجود دارد و تاکنون توسط دستگاه قضایی استان تعداد 9 نفر احضار و جلب شده اند و برای آن ها قرار وثیقه صادر شده است.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هجدهم اسفند 93 بنا به دعوت یک تشکل سیاسی دانشگاهی قصد سخنرانی در تالار حکمت دانشگاه شیراز داشت که برخی افراد با حمله به ماشین حامل وی در فرودگاه این شهر مانع رسیدن این نماینده مجلس به محل سخنرانی شدند.

مهاجمان شیشه های خودرو حامل علی مطهری را شکستند و نزدیک به سه ساعت او را در کلانتری گل سرخ نزدیک فرودگاه شیراز محاصره کردند.

مطهری سرانجام بدون حضور در دانشگاه، فرودگاه را به سمت تهران ترک کرد و مراتب اعتراض خود را به رسانه ها، مسوولان و مردم اعلام کرد.
کد خبر: 245153

وب گردی

وب گردی