تهران- ایسکانیوز:  فیلم سینمایی «ایران برگر» به کارگردانی «مسعود جعفری جوزانی» علی‌رغم عدم پخش تیزرهای تبلیغاتی این فیلم از طرف تلویزیون،فروش آن از نیم میلیارد گذشت و در اکران نوروزی پیشتاز فروش است.

به گزارش ایسکانیوز، همه اکنون پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم سینمایی «ایران برگر» از طرف تلویزیون ممنوع اعلام شده است و علی‌رغم عدم پخش تیزرهای تبلیغاتی این فیلم از طرف رسانه ملی،فروش آن از نیم میلیارد گذشت و هم اکنون در اکران نوروزی پیشتاز فروش است.

در کنار استقبال مخاطبان از فیلم سینمایی «ایران برگر» در تهران، در شهرهای بزرگ و شهرستانها نیز جدیدترین ساخته «مسعود جعفری جوزانی» با استقبال خوبی از طرف مخاطبان سینما مواجه شده است.

فیلم «ایران برگر» به گویش ملایری و اطراف آنساخته شده است که یکی از اصیلترین گویش‌های زبان فارسی است و «مسعود جعفری جوزانی» کارگردان این فیلم، خود نیز زاده آنجاست و به خوبی بر این گویش مسلط است و در واقع عدم پخش تیزرهای تبلیغاتی این فیلم از طرف تلویزیون، توهینی به اقوام و بخصوص به قوم لُر قلمداد می‌شود. استقبال مخاطبان از «ایران برگر» و ارتباط آنها با این فیلم در شهرستان ملایر نیز نشاندهنده این واقعیت است که در این فیلم، به هیچ قومی و بخصوص به قوم نجیب لُر توهین نشده است.

به نظر می‌رسد، تمام فیلم‌هایی که از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه نمایش دارند؛ روش معقولی نیست که از پخش تیزر آنها توسط تلویزیون جلوگیری شود و پخش تبلیغات آنها را ممنوع اعلام کنند.

علي نصيريان، محسن تنابنده، احمد مهران فر، حميد گودرزي، هادي کاظمي، سحر جعفري جوزاني، نيوشا ضيغمي، شهره لرستاني، گوهر خيرانديش، محمدرضا هدايتي، فريبا متخصص، فتح‌الله جعفري جوزاني، اسماعيل خلج، حميدرضا حيات، سياوش چراغي‌پور، سميه نجومي، هاشم روحاني، ميرطاهر مظلومي، اکبر رحمتي، صادق توکلي، رادمهر کشاني، سيروس ميمنت، منصور نوبخت، محمدباقر کريم‌پور، بهرام افشاري، رضا عشقي، سعيد دليري، محمد صادق‌پور، سودابه گودرزي و ... در فیلم سینمایی «ایران برگر» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 
کد خبر: 245179

وب گردی

وب گردی