تهران_ایسکانیوز، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از کاهش قیمت لوازم خانگی در راستای توافق نهایی هسته ای لوزان و لغو تحریم ها در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

محمد طحان پور، درتشریح تاثیر تفاهم هسته ای لوزان بر بازار لوازم خانگی، به ایسکانیوز، گفت: چنانچه توافق هسته ای لوزان نهایی و تحریم ها لغو شود بی شک هزینه های تولیدکاهش و قیمت محصول نهایی ارزان خواهد شد.

کاهش قیمت لوازم خانگی بالغو تحریم ها

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، درخصوص تاثیر لغو تحریم ها در قیمت لوازم خانگی، تصریح کرد: تفاهم هسته ای لوزان و لغو تحریم ها باعث کاهش قیمت ارز می شود که این امر منجر به کاهش قیمت مواد اولیه وارداتی برای ساخت و به دنبال آن نرخ لوازم خانگی تولید داخلی در آینده نزدیک خواهد شد.

طحان پور، افزود: همچنین با لغو تحریم ها واردکنندگان لوازم خانگی می توانند کالای مورد نظرخود را با دلار ارزان وارد کنند که این امر باعث کاهش قیمت انواع برندهای لوازم خانگی خارجی درکشورخواهد شد.

امسال لوازم خانگی گران نمی شود

وی، ادامه داد: هرساله قیمت لوازم خانگی 10 تا 20 درصد افزایش پیدا می کرد که امسال به دلیل آرامش و ثبات قیمتی موجود در بازار، قیمت لوازم خانگی افزایش پیدا نخواهدکرد که این عدم گرانی لوازم خانگی درسال 94 خود چشم اندازی روشن درجهت توسعه،تحول و ارزانی بازار لوازم خانگی درآینده نزدیک است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، تصریح کرد: تحریم های تحمیل شده از سوی کشورهای غربی باعث شده که تولیدکنندگان و واردکنندگان لوازم خانگی کالای وارداتی مورد نظرخود را به صورت مستقیم از کشور مرجع وارد نکنند که واردات کالا از سوی چندین واسطه منجر به افزایش قیمت لوازم خانگی در داخل شده است.

کاهش قیمت لوازم خانگی درنیمه دوم سال جاری

طحان پور،افزود: به طورحتم درنیمه دوم سال 94 با بازگشت ارزهای دپو شده در راستای لغو تحریم ها و واردات مستقیم کالاهای وارداتی از سوی واردکنندگان و تولیدکنندگان، بازار لوازم خانگی تحول و توسعه چشمگیری پیدا خواهد کرد.

افزایش کیفیت تولیدات لوازم خانگی با لغو تحریم ها

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی،با تاکید بر افزایش کیفیتتولیدات لوازم خانگی در راستای لغو تحریم ها،تصریح کرد: بسیاری از کارخانجات تولید لوازم خانگی داخلی توانمندی تولیدکالای با کیفیت را دارند، اما به دلیل عدم داشتن ابزار و ماشین آلات پیشرفته و دانش و علوم نوین، تا به امروز نتوانسته اند به بازار تولید لوازم خانگی با کیفیت ورود پیدا کنند.

وی،با انتقاد از عدم صادرات تولیدات لوازم خانگی با کیفیت،ادامه داد: تاکنون ایران در زمینه صادرات تولیدات لوازم خانگی با کیفیت جایگاه چشمگیری در دنیا کسب نکرده است به طوری که صادرات لوازم خانگی بی کیفیت به کشورهایی چون عراق و افغانستان صادرات قابل توجهی محسوب نمی شود.

ضرورت مشارکت تولیدکنندگان لوازم خانگی با جنرال الکتریک آمریکا

طحان پور،با اشاره به ضرورت مشارکت تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی با تولیدکنندگان اروپایی و آمریکایی،افزود: چنانچه تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی با تولیدکنندگان لوازم خانگی برندهایی چون بوش آلمان و جنرال الکتریک آمریکا مشارکت کنند،بی شک تولید لوازم خانگی با کیفیت در ایران توسعه چشمگیری پیدا خواهد کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، با تاکید بر اینکه ایران به منظور توسعه در صنعت لوازم خانگی نیازمند به سرمایه گذاران خارجی است،تصریح کرد: به طورحتم با سرمایه گذاری تولیدکنندگان برندهای لوازم خانگی درایران علاوه برکاهش قیمت، کیفیت و صادرات لوازم خانگی تولیدداخل افزایش پیدا خواهد کرد.
کد خبر: 248353

وب گردی

وب گردی