تهران-ایسکانیوز: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان از اجرای طرح نانو رس به صورت پایلوت در استان های اصفهان و خوزستان در راستای مبارزه با ریزگردها و آلودگی های محیط زیست از سوی این واحد خبر داد.

احمدعلی فروغی ابری ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز در زمینه برنامه های پژوهشی این واحد اظهار داشت: ایجاد کارگاه های آموزشی برای توسعه فعالیت های پژوهشی به همراه شرکت های دانش بنیان از جمله فعالیت های صورت گرفته در راستای پژوهش محوری در این دانشگاه است که در هر دو زمینه اقدامات خوبی شکل گرفته است و برنامه های دیگری نیز در این حوزه به شکل جدی دنبال می شود.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در زمینه پژوهش در سال 90 و 91 رتبه ی اول و در سال 92 نیز معاونت پژوهشی این دانشگاه به عنوان یکی از سه مدیر منتخب کشوری برگزیده شد.

احمدعلی فروغی ابری در ادامه درباره تقویت هیأت علمی این دانشگاه نیز خاطر نشان کرد:  جذب هیأت علمی جوان و قوی از لحاظ بار علمی، آموزش دوره ای اساتید در حال خدمت و ارزشیابی آموزش های مستمر پیگیری می شود و می تواند تحولی را در تربیت قدرت آموزش اساتید داشته باشد.

وی همچنین تجهیز تکنولوژی آموزشها در راستای تفهیم بهتر مسائل در راستای ارتقاء بار علمی دانشجویان از سوی اساتید را به عنوان روشی موثر عنوان کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در ادامه با تأکید بر ضرورت ایجاد رشته های میان رشته ای گفت: برای اداره کشور به افرادی نیاز داریم که در یک زمینه چندین علم را داشته باشد که برای دستیابی به این مهم نیازمند توسعه و ایجاد دوره های میان رشته ای به جای ایجاد رشته های جدید و تک رشته ای هستیم.

** واحد اصفهان اولین قطب انتقال ژن در کشور

فروغی ابری در ادامه از تأیید این دانشگاه به عنوان اولین طب انتقال ژن در کشور خبر داد و گفت: این مرکز تنها قطب علمی انتقال ژن در کشور محسوب می شود که از نظر علمی نیز بسیار قابل توجه است.

وی همچنین از اجرای طرح نانوکری یا نانورس از سوی این واحد خبر داد و افزود: این طرح به منظور مبارزه با ریزگردها و آلودگی محیط زیست طراحی شده است که به صورت پایلوت در استان های اصفهان و خوزستان در حال اجرا است.
کد خبر: 248361

وب گردی

وب گردی