تهران- ایسکانیوز: معین کریم‌الدینی کارگردان مستند «آتلان» درباره اکران نوروزی این فیلم مستند گفت: اکران فیلم‌های مستند در گروه هنر و تجربه اتفاق بسیار خوبی برای سینمای مستقل است؛ اتفاقی که سال‌های گذشته برای مستندسازان شبیه به رویا بود و رفته رفته شکل واقعی به خود گرفت.
وی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام کرد: البته کمی نقد هم نسبت به نوع اکران این فیلم‌ها وجود دارد! برای من جای سوال دارد که چرا شورای سیاست‌گذاری هنر و تجربه فیلم‌های مستند را تک‌سئانس و فیلم‌های داستانی را در چند سئانس به نمایش می‌گذارد؟ به عقیده من مهمترین فاکتور برای اکران فیلم، ساختار خوب و توان جذب مخاطب است که با توجه به آمار فروش، فیلم‌های مستند ثابت کردند که آثار جذاب و پُرمخاطبی به شمار می‌آیند.
کریم‌الدینی تصریح کرد: امیدوارم برای ماه‌‍‌های آینده گروه هنر و تجربه تمایزی میان سینمای مستند و داستانی قائل نباشد و با در نظر گرفتن کیفیت یک فیلم، اقدام به اکران آن کند.
وی تاکید کرد: به عنوان کارگردان با اطمینان می‌گویم که مستند «آتلان» به راحتی مخاطب عام را جذب می‌کند؛ به شرطی که مخاطب آن را بشناسد. متاسفانه جدول اکران مستند «آتلان» هم تغییر زیادی کرد و حتی نسخه بدون سینک این مستند در «خانه هنرمندان» که بیشترین استقبال را داشته، تا 17 فروردین برای مخاطبان پخش می‌شده است! این نوع اکران بیشترین ظلم را به فیلم وارد می‌سازد؛ اما با وجود تمام این مشکلات مستند «آتلان» از استقبال خوبی برخوردار است و جمعیت قابل توجهی به تماشای آن نشستند.
گفتنی است اکران مستند «آتلان» که جایزه بهترین فیلم مستند سی و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر و  چهار جایزه بهترین فیلم بخش بین‌الملل، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و بهترین تصویربرداری هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» را از آن خود کرده است، از 24 اسفند 1393 در گروه هنر و تجربه آغاز شده و به مدت دو ماه ادامه خواهد یافت.


کد خبر: 248457

وب گردی

وب گردی