تهران - ایسکانیوز: 30 قسمت از  سریال  110 قسمتی «کیمیا» به کارگردانی "جواد افشار"و نویسندگی "مسعود بهبهانی" در ماه مبارک رمضان پخش می شود.

سریال کیمیا

رضا توکلی، بازیگر این سریال در گفت و گو با خبرنگار رادیو تلویزیون ایسکانیوز گفت: این سریال که تصویربرداری قسمتهای پایانی را می گذراند به موضوع دختری با پدر و مادرش در گذشته نه چندان دور برمی گردد که به پیروزی انقلاب اسلامی برخورد می کند.

این بازیگر تصریح کرد: در سریال "کیمیا "دغدغه‌های چند نسل به نمایش گذشته می‌شود و در مقطعی تحولات جامعه باعث می‌شود کیمیا در مقابل پدرش بایستد. او پرسشگر و معترض است و پدری دارد که نظامی، منظم و پایبند به قانون است، اما سیر حوادث باعث می‌شود کیمیا با تلاشی خستگی‌ناپذیر درصدد نجات خانواده بر آید و به زنی مقاوم و استوار تبدیل شود.

توکلی در ادامه خاطرنشان کرد :همچنین "مسعود بهبانی " نویسنده این سریال نامه همانطور که نبض مخاطب را خوب می شناسد و نویسنده سریالهای پر مخاطب مثل "فاصله ها "است، توانسته موضوع این سریال را با توجه به نیاز مخاطب بنویسد.

وی در ادامه درباره فعالیت های خود گفت: هم اکنون دو فیلمنامه دارم که یکی از آنها را در دست گرفتم و به شبکه یک سیما ارائه دادم که ایام عید نوروز کپی آن پخش شد. همچنین موضوع این فیلمنامه درباره مفقود الاثرهاست که حال و هوای دفاع مقدس دارد که اسم موقت آن "بازی لطیف خدا" است .

توکلی در بخش دیگری از  این گفت گو در پاسخ به  این پرسش  که در سال 94  چه پیشنهاد کاری به شما داده شد، گفت : دو پیشنهاد داشتم ولی ترجیح دادم که ورزش وپیاده روی کنم ولی کار ضعیف انجام ندهم .دومین پیشنهاد که کاری از"مهرداد خوشبخت" به نویسندگی " علی خود سیانی " که قراربود در بوشهر و خارک با موضوعی در ارتباط با دزدان دریایی کلید بخورد؛ متاسفانه به دلایل خانوادگی خودم به توافقات بعدی نریسیدیم و نتوانستم در اون مقطع حضور داشته باشم .

در  سریال کیمیا، مهراوه شریفی‌نیا نقش کیمیا را بازی می‌کند و بعد از سال‌ها بار دیگر این بازیگر در کنار مادرش آزیتا حاجیان در نقش یک مادر و دختر ظاهر می‌شوند.

از دیگر بازیگران مجموعه می‌توان به حسن پورشیرازی، مهدی پاکدل، مهدی سلطانی، رضا توکلی، سیدمهرداد ضیایی، حسن جوهرچی، بیوک میرزایی، کورش زارعی، سودابه بیضایی، آشا محرابی، میرطاهر مظلومی، شهین تسلیمی، سوگل طهماسبی، محمدعلی شادمان، حسین توشه، عاطفه رضوی، مالک سراج، حسن تسعیری، محمود مقامی، عطا عمرانی، نسرین نکیسا، فریبا طالبی، مهتاب ثروتی، علی منجزی، روح‌الله کمانی، نوید خداشناس، میرفرخ هاشمیان، هاجر سراج و علی افشار اشاره کرد. حامد بهداد، نیکی کریمی و رضا کیانیان هم در این سریال نقش‌های ویژه‌ای را بازی می‌کنند.

این سریال به سفارش گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دوم و با حمایت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تولید می‌شود و دیگر عوامل اصلی آن عبارتند از نویسندگان مسعود بهبهانی‌نیا و زهرا پارسافر، سرپرست گروه کارگردانی فرید سجادی حسینی، مدیر برنامه‌ریزی امیر سلیمانی، دستیاران کارگردان داوود باقری و افشین عمرانی، مدیر تصویربرداری علیرضا رنجبران، مدیر صدابرداری فرشید احمد، مشاور و مدیر هنری محمدرضا شجاعی، طراحان صحنه و لباس بهزاد جعفری و محمدحسین کرمی، طراح گریم امیر اسکندری، آهنگساز آرمان موسی‌پور، مدیر تولید فرشید رئوفی، جلوه‌های ویژه میدانی محسن روزبهانی، تدوین خشایار موحدیان و سودابه سعیدنیا، صداگذار بابک شکیبا و امین شریفی، عکاس حسن هندی.
کد خبر: 248955

وب گردی

وب گردی