تهران-ایسکانیوز:  محمد فرهادی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری و آندره فورسنکو دستیار رئیس جمهور روسیه در امور علم و فناوری در محل وزارت علوم در خصوص گسترش روابط علمی و فناوری بين دو كشور دیدار و گفتگو کردند.

فرهادی در این دیدار با اشاره به همکاری های علمی و فناوری  فعلی ایران و روسیه ابراز امیدواری کرد با عملیاتی شدن تفاهمات گذشته، شاهد توسعه روابط علمی دو کشور  در سطح عالی باشیم.

وی افزود : همواره همکاری های علمی بین دانشگاه های ایران و روسیه برقرار بوده بنابراین هدف ما در این دیدارها ساماندهی  و آکادمیک کردن روابط  دوجانبه است.

وزیر علوم، برگزاری همایش های علمی مشترک، انجام بازدیدهای علمی از دانشگاه های دو کشور ، انجام تحقیقات مشترک علمی ، تأسیس شرکت های دانش بنیان مشترک ، اعطای فرصت های مطالعاتی  و حمایت از رشته  تقویت زبان روسی در دانشگاهای ایران و زبان فارسی در دانشگاه های روسیه را از جمله زمینه های  اولویت دار برای همکاری های علمی نام برد.

دستیار رئیس جمهور روسیه در امور علم و فناوری نیز با اشاره به اینکه در مدت هشت سال تصدی وزارت علوم روسیه با دانشگاه های ایران آشنایی خوبی پیدا کرده است بر ضرورت تسهیل روابط بین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ایران و روسیه تاکید کرد.

در ادامه این دیدار پروفسور ویکتور سادوینچی رئیس دانشگاه دولتی مسکو  با اشاره به دیدار و گفتگوی خود با روسای دانشگاه های تهران و صنعتی شریف و بازدید از پارک علم و فناوری پردیس گفت : در این دیدارها، زمینه های همکاری مختلف  علمی وتحقیقاتی بررسی و مقرر شد هیأتی از مدیران دانشگاهی ایران از دانشگاه های مسکو بازدید کنند.

گفتنی است، سفیر روسیه در ایران ،معاون آموزشی وزیر علوم و قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل نیز در این دیدار حضور داشتند.

کد خبر: 249518

وب گردی

وب گردی