تهران- ایسکانیوز: از 22 فروردین تیزر تبلیغی مستند «آتلان» از تلویزیون پخش می شود. این گامی رو به جلو برای گروه «هنر و تجربه» است که می خواهد سلیقه مردم را برای دیدن فیلم ها تغییر دهد. شاید حتی در میان قشر سینمارو هم افراد زیادی باشند که به دیدن فیلم های مستند علاقه ای نداشته باشند اما پخش تیزر فیلم های مستند می تواند همه را به دیدن این گونه فیلم سازی ترغیب کند.


معین کریم الدینی
معین کریم الدینی، کارگردان مستند «آتلان» در گفتگو با خبرنگار سینمایی ایسکانیوز، در مورد پخش تیزرهای تبلیغی این فیلم از تلویزیون گفت: تبلیغات تلویزیونی «آتلان» از 22 فروردین آغاز شده، قرار بود تیزرهای این فیلم از نوروز پخش شود اما به دلیل مراحل اداری که در سازمان صدا و سیما وجود دارد این اتفاق نیفتاد.
کریم الدینی در مورد فیلم هایی که اجازه تبلیغات از تلویزیون ندارند گفت: این موضوع به بازرگانی سازمان صدا و سیما مربوط می شود که به بسیاری از فیلم ها مجوز تبلیغات تلویزیونی داده نمی شود اما به بعضی این مجوز داده می شود.
او در مورد شرایط فروشی که برای فیلم های گروه «هنر وتجربه» وجود دارد، گفت: اگر شرایط اکران مشخصی برای فیلم به وجود آید و همه فیلم ها تبلیغات داشته باشند، فیلم حتما فروش خوبی خواهند داشت. البته داستان فیلم هم باید به مذاق مخاطبان خوش آید تا یک فیلم فروش بهتری داشته باشد.
کارگردان فیلم «آتلان» با اشاره به استقبال همه گروه های سنی از این فیلم گفت: تمام گروه های سنی از تماشای این فیلم استقبال کرده اند، حتی نوجوانان نیز این فیلم را دیده و آن را دوست داشته اند.
معین کریم الدینی با ابراز رضایت از فروش «آتلان» گفت: گروه «هنرو تجربه» آماری از فروش فیلم ها منتشر نمی کند اما با توجه به اطلاعاتی که در اختیار من قرار داه اند، فروش «آتلان» از بعضی از فیلم های سینمایی این گروه بیشتر بوده.
او در مورد محدودیت هایی که در گروه «هنر وتجربه» وجود دارد اظهار داشت: اکران در گروه «هنرو تجربه» محدود است و فیلم ها تک سانسی هستند و ریتم مشخصی برای اکران ندارند و این باعث می شود که تعداد زیادی از مخاطبانی که پتانسیل تماشای گروه «هنرو تجربه» را دارند نتوانند فیلم ها را ببینند.
کریم الدینی افزود: اکران فیلم های «هنر وتجربه» برنامه ریزی مشخصی ندارد و به همین دلیل مخاطبان نمی توانند برای تماشای فیلم ها برنامه ریزی کنند، به همین دلیل موقعیت های بسیار زیادی برای دیدن فیلم ها خواهد سوخت.
او در پایان گفت: امیدوارم در چند سال آینده، سلیقه مردم به گونه ای تغییر کند که فیلم مستند ببینند.


کد خبر: 249601

وب گردی

وب گردی