تهران-ایسکانیوز: حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، خطیب موقت نماز جمعه تهران، در مراسم یادبود و بزرگداشت شهید مدافع حرم هادی جعفری در دانشگاه علوم تحقیقات با یادآوری مقام والای شهدای حرم، شهادت را یک بلوغ، شکوفایی و وصال عنوان کرد و گفت: پیشرفت در تمامی عرصه های علمی از جمله علوم هسته ای حق قانونی ما است.


خطیب موقت نماز جمعه تهران، ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهدات شهید دانشجو و فیض عظیمی که نصیب ویشده است، بیان کرد: این شهید بزرگوار برای دانشجویان الگو و برای دانشگاهیان افتخار جدیدی کسب کرده است.


حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در مراسم یادبود و بزرگداشت شهید مدافع حرم مرحوم هادی جعفری گفت: شهادت یک بلوغ، شکوفایی و وصال است که با هیچ مقام و لذتی قابل مقایسه نیست.


وی افزود: غنی سازی بدون دستیابی به سلاح های هسته ای حق مردم ایران است و جلوگیری از دستیابی به آن تعرض به حقوق همه ملت هاست.


حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به اینکه ابرقدرت ها و استکبار جهانی همواره با تهدید به حمله نظامی، گزینه های روی میز و تحریم ها به دنبال تضعیف ایران اسلامی هستند بیان داشت: آنها بدانند که کسی که عاشق شهادت است و رسیدن به معبود را آرزوی خویش می داند هیچگاه از مرگ نخواهد ترسید و جنگ و تحریم برای ما همانند نعمتی است که خود باعث سازندگی و خودکفایی ما خواهد شد.


وی ادامه داد: از مسائلی که در قرآن در رابطه با اثر شهادت برای دفاع از حریم ارزش ها، توحید و مظلومان مطرح شده ، بقای پایگاه های توحیدی ، فرهنگی و مساجد است. خون شهید است که امنیت مساجد،پایگاه های دینی و پایگاه های علمی روییده از دین را حفظ می کند.


خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد : مساجد مختص به دین اسلام است و حرف اول را می زند . دوران طولانی دفاع مقدس که برگ های زرین تاریخ بشریت است برای کشور اسلامی ایران حیثیت، آبرو وسربلندی به ارمغان آورده و برای دشمنان باعث سرافکندگی و نکبت تاریخی شده است.


وی افزود: طولانی ترین جنگ در جهان علیه کشور ما و به جرم حکومت جدیدی با آرم ولایت فقیه اعمال شد، هشت سال یک کشور با همه ی قدرت ها مقابله کرد و اگر مقاومت، صبر،ایثار، تحمل مشکلات و صبوری خانواده های شهدا نبود ،امروز به این مرحله معنوی نمی رسیدیم.


حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: توصیه من به جوانان این مرز بوم این است که هیچگاه مال خدا را با غیر خدا معامله نکنید، عمر خود را هدر ندهید که ملک خداست، معامله با خدا شما را به عرش می رساند و شما جزء سرمایه های تاریخ خواهید شد، هرگاه خود را به خداوند نزدیک کنید، خداوند از برکت این معامله سفره ای پهن خواهد کرد که انسان را به امنیت می رساند.

کد خبر: 250192

وب گردی

وب گردی