اصولگرایان به دنبال توجیه شکست خودشان در انتخابات آینده هستند/ وزارت کشور نباید حقوق کاندیداها و رأی مردم را نادیده بگیرد/ در گذشته برخی نهادها چه در تأیید صلاحیت، زمان برگزاری انتخابات، میزان تأثیرگذاری وشرایط رقابتی دخالت هایی می‌کردند/ دربرخی موارد مجریان و ناظران قانون با یکدیگر هم فکر و هم صدا بودند. چرا آن زمان اصولگرایان این اعتراض ها و موضع گیری ها را نداشتند؟!/ سه چهارم از کرسی های مجلس را اصلاح طلبان و اعتدال گرایان کسب خواهند کرد


تهران- ایسکانیوز: نماینده ادوار مجلس بیان کرد: اگرانتخابات کاملاً  آزاد و  سالم برگزار شود سه چهارم از کرسی های مجلس را اصلاح طلبان و اعتدال گرایان کسب خواهند کرد، اما اگر نظارت استصوابی در آینده برای اصلاح طلبان رخ دهد و مانند گذشته با ما رفتار شود قاعدتا نتیجه به گونه دیگر خواهد بود.

علی تاجرنیا، نماینده ادوارمجلس شورای اسلامی درخصوص سخنان وزیرکشور درباره بی طرف بودن مجریان و ناظران در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی همچنین مجلس خبرگان به خبرنگار ایسکانیوز گفت: واقعیت مطلب این است که انتخابات درقانون بر اساس یکسری شرایط بررسی و تدوین شده است که به نقش مجموعه نهادهای حاکمیتی مانند دولت نقش بی طرفانه ای برای انتخابات آزاد و عادلانه اشاره کرده است.
این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه افزود: وزارت کشور باید اصل بی طرفی را رعایت کند و ضمناً از جناح خاصی حمایت به عمل نیاورد تا انتخابات درشرایط خوبی برگزار شود.
تاجرنیا تصریح کرد: متأسفانه در گذشته زیاده روی هایی در مسائل انتخابات روی می داد که از طرف مجموعه اصولگرایان شکل گرفته بود. برای همین وزارت کشور نباید حقوق کاندیداها و رأی مردم را نادیده بگیرد. همچنین وزارت کشور در رأس نهاداجرایی  انتخابات کشور قرار دارد.
این نماینده ادوار مجلس بیان کرد: درهمین راستا این وزارتخانه باید به مُر قانون عمل کند. ما از وزارت کشور این انتظار را داریم که مانند گذشته انتخابات را به صورت دو مرحله ای از نظر ماهیتی برگزار نکند. من سخنان وزیر کشور را تأیید می کنم که باید انتخابات نسبت به گروه یا جناح بی طرفانه برگزار شود.
تاجرنیا اظهار داشت: به نظرمن باید شرایط عادلانه ای برای تمام جریان های سیاسی در انتخابات آینده شکل بگیرد. متأسفانه در گذشته شاهد بودیم که در انتخابات، برخی نهادها چه در تأیید صلاحیت، زمان برگزاری انتخابات، میزان تأثیرگذاری وشرایط رقابتی دخالت هایی می کردند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: امیدوار هستم که در وزارت کشور هیچ گونه جانبداری رخ ندهد. در طول انتخاباتی که در کشور مان برگزار شده است تا به حال هیچ ناظری درانتخابات، اصلاح طلب نبوده  زیرا نظارت بر انتخابات را نهاد شورای نگهبان تحت نظر دارد.
علی تاجرنیا در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه برخی اصولگرایان نگران هستند تا افراد دولتی که در برخی احزاب سیاسی حضور دارند ممکن است انتخابات آزادی به وجود نیاید تأکید کرد: فضا سازی هایی که اصولگرایان و دلواپسان در بحث انتخابات شروع کردند عمدتاً به دنبال به وجود آمدن سدهایی برای بهره برداری سیاسی برای خودشان هستند.
نماینده ادوار مجلس گفت: دربرخی موارد مجریان و ناظران قانون با یکدیگر هم فکر و هم صدا بودند. چرا آن زمان اصولگرایان این اعتراض ها و موضع گیری ها را نداشتند؟! بنابراین اگر در انتخابات آینده قرار باشد جناحی نگران باشد در واقع اصلاح طلبان هستند نه اصولگرایان. بنابراین اصولگرایان به دنبال توجیه شکست خودشان درانتخابات آینده هستند.
تاجرنیا درخصوص کسب میزان و درصد کرسی های آینده مجلس شورای اسلامی برای اصلاح طلبان ابراز امیدواری کرد و گفت: اگرانتخابات کاملاً  آزاد و  سالم برگزار شود سه چهارم از کرسی های مجلس را اصلاح طلبان و اعتدال گرایان کسب خواهند کرد، اما اگر نظارت استصوابی در آینده برای اصلاح طلبان رخ دهد و مانند گذشته با ما رفتار شود انتخاب سالمی وجود نخواهد داشت، اما من مجلس آینده را یک مجلس اصلاح طلب می دانم.
کد خبر: 250393

وب گردی

وب گردی