تهران-ایسکانیوز:  رئیس جمهوری با بیان اینکه ارتش استوار و بسیج مقتدر ایران همه در خط رهبری معظم، فرماندهی کل قوا هستند و در پی ایجاد آرامش برای مردم خود و منطقه هستند افزود:  رزمایش ارتش و سپاه مایه آرامش مردم منطقه است و دکترین ما دکترین نظامی و دفاعی است و نه جنگ، استراتژی ما همواره استراتژی بازدارندگی فعال است .

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم رژه 29 فروردین ارتش جمهوری اسلامی ایران در سالروز روز ارتش اظهار داشت: این روز، روز اقتدار ملی و پاسدداشت از امیران، افسران، درجه داران، سربازان و همه نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروی زمینی، هوایی و دریایی و قرارگاه پدافند هوایی است.

روحانی گفت:  ارتش ایران از آستانه روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز در همه صحنه های مهم پیوند خود را با ملت و فداکاری خود را در برابر ارزش های بزرگ اسلامیت، ایرانیت و جمهوریت به خوبی نشان داده است.

وی افزود: امروز روز احترام به ایثارگران به ویژه ارتش جمهوری اسلامی که این روز را به ملت ایران و فرماندهی کل نیروهای مسلح، مقام معظم رهبری و خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، سپاه پاسداران، بسیج و نیروی انتظامی تبریک می گویم.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: ارتش ایران از آستانه روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز در همه صحنه های مهم پیوند خود را با ملت و فداکاری خود را در برابر ارزش های بزرگ اسلامیت، ایرانیت و جمهوریت به خوبی نشان داده است.

روحانی گفت: آن روز که در آستانه نهضت اسلامی بودیم اگر ارتش به ندای امام پاسخ مثبت نمی داد انقلاب به این سادگی و سهولت به پیروزی نمی رسید.

وی ادامه داد: ارتش در میان دو راهی خاص میان رژیم نامشروع به ظاهر حاکم و استعمارگران به ویژه امریکا از یک طرف و از طرف دیگر خاص ملت، امام و رهبری این دومی را برگزید و مورد تشویق امام راحل قرار گرفت و در روزهای بعد از پیروزی انقلاب همواره برای دفاع از کشور و نظام مقاومت و ایستادگی کرد.

رئیس جمهوری افزود: یادمان نخواهد رفت که آن روزهای غربت جمهوری اسلامی و توطئه گروهک ها در منطقه غرب کشور، پایگاه هوانیروز کرمانشاه و قهرمانانی چون کشوری، شیرودی و پایگاه هوایی تبریز و فرماندهی شهید فکوری در صف اول ایستادگی کردند و نگذاشتند امام و ملت تنها بمانند.

رئیس جمهوری ادامه داد: آن وقت که توطئه های منطقه ای و تجاوز علیه ایران آغاز شد این نیروهای سه گانه جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج بودند که در برابر تهاجم بیگانگان ایستادگی کردند و ملت ایران با عملیات بزرگ ثامن الائمه دل امام و ملت را خشنود کردند و حصر آبادان را شکست و عملیات مهم فتح المبین، بیت المقدس و آزادی خرمشهر که ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سپاه پاسداران، بسیج و نیروی انتظامی توانستند قهرمانی های بزرگی را به دست ملت خلق کنند و ما به همه آن جوان مردی ها و دلاورمردی ها درود می فرستیم و همه آنهایی که در مسیر جمهوری و استقلال کشور ایستادگی کردند از صفاری ها، بابایی ها، نامجوها و فلاحی ها و صیادشیرازی ها و همه شهیدان و سرداران میدان نبرد و خانواده آنها که در تلاش و ایثار فداکاری کردند ارج می نهیم.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: هر جا که امام راحل و مقام معظم رهبری دستوری صادر کردند ارتش در خط مقدم اطاعت بود.

وی افزود: آن وقت امام راحل گفتند نیروهای مسلح وارد بازی سیاسی نشوند ارتش امتحان بسیار خوبی در تاریخ انقلاب از خود نشان داد.

وی اضافه کرد: ارتش تنها مظهر اقتدار ملی نیست بلکه مظهر نظم، انضباط، مدنیت، سلامت  اداری، سلامت اقتصادی، اسلامی بودن، دینی و ملی بودن و فراجناحی فراحزبی بودن است و هر مقدار نیروهای مسلح ما از جناج حزب فاصله بگیرند در قلب ملت بهتر جای می گیرند و اعتماد ملت و نیروهای مسلح بیشتر و بیشتر خواهد شد.

وی افزود: امروز ارتش مایه آرامش ملت و ملت های منطقه است و دلاورمردان نیروی دریایی ارتش از خلیج فارس تا عدن و از دریای عمان تا مدیترانه و آب های آزاد و اقیانوس ها با پرچم به اهتزاز درآمده جمهوری اسلامی ایران دلاورانه حضور خود را با دریاها ثبت می کنند.

اما این حضور برای امنیت کشورهای ساحلی و کشتیرانی و امنیت مرزهای دریایی است و هیچ کسی نگران حضور ارتش در آب های بین المللی نیست.

دکتر روحانی تصریح کرد: رزمایش ارتش و سپاه مایه آرامش مردم منطقه است و دکترین ما دکترین نظامی و دفاعی است و نه جنگ و استراتژی ما همواره استراتژی بازدارندگی فعال است و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در سایه خودباوری و خوداتکایی و نوآوری امروز بزرگترین نیروی مقتدر مسلح در منطقه هستند. اما این قدرت بزرگ نظامی هدفش صلح و امنیت است و نه تجاوز به مظلومان و حمله به کودکان.

رئیس جمهوری گفت: نیروهای مسلح همواره در پی دفاع از مظلومین هستند و یک نیروی ارتش مقتدر و نیروی مسلح مقتدر و صلح خواه در منطقه است و دیگران باید از ارتش ایران بیاموزند و دنبال فتنه در منطقه نباشند و به کودکان و پیرمردان و پیرزنان در یمن حمله نکنند. حمله به مظلومین برای کسی افتخار نمی آفریند و یک ننگی را برای متجاوزین در دو جهان به وجود خواهد آورد.

وی خاطر نشان کرد: چرا از فرصتی که ملت و نیروی مسلح ما به وجود می آورند استفاده نمی کنند و دست آشتی دراز نمی کنند و کمک مالی تجهیزاتی به تروریست ها در سوریه  و لبنان ارائه می دهند.

دکتر روحانی گفت: بمباران مردم یمن به چه معنا است؟ دنبال چه هدفی می گردیم؟ آیا کشتن کودکان برای شما اقتدار می آفریند؟ شما پاسخ آن را دیر یا زود خواهید دید.

رئیس قوه مجریه بیان داشت: ارتش استوار و بسیج مقتدر همه در خط رهبری معظم، فرماندهی کل قوا هستند و در پی ایجاد آرامش برای مردم خود و منطقه هستند و ما همواره تابع قانون هستیم و در مذاکرات و گفتگو خواستیم نشان دهیم که هیچ مشکلی نیست که پای میز منطق حل نشود و خواستیم بگوییم ملت مقتدر ایران اجرای قانون را افتخار خود می داند و به مقررات بین المللی در فناوری صلح آمیز هسته ای احترام می گذارد و انجام خواهد داد.

رئیس جمهوری بیان داشت: ملت ما اهل تجاوز نیست و هیچ تجاوزی را نخواهد پذیرفت و امسال سال همدلی و همزبانی در کنار یکدیگر است و همواره نیروهای مسلح در کنار هم بودند و همدل با دولت و ملت اند و امسال این مسئله ظهور بیشتری خواهد یافت و همه با انسجام از منافع ملی دفاع می کنیم.

رئیس جمهوری تصریح کرد: هدف امیران، دلاوران، سرداران نظامی و دفاعی و سرداران دیپلماسی یک چیز است و آن صلح و امنیت اقتدار مشروعو دفاع از منافع حقوق ملت و کمک به مظلومان منطقه و عالم است.

در مراسم امروز علاوه بر مقامات لشکری و کشوری داخلی برخی از مقامات لشکری خارجی هم حضور دارند.
کد خبر: 250783

وب گردی

وب گردی