تهران-ایسکانیوز: امیر سرتیپ دوم خلبان تسویه چی گفت:نیروی هوایی با بهره گیری از خلبانان شجاع، کارکنان فنی متخصص و ساخت قطعات مورد نیاز در اوج آمادگی قرار دارد.

امیر سرتیپ دوم خلبان تسویه چی گفت: نیروی هوایی با بهره گیری از خلبانان شجاع، کارکنان فنی متخصص و ساخت قطعات مورد نیاز در اوج آمادگی قرار دارد.

امیر سرتیپ دوم خلبان محمد تسویه چی، فرمانده پایگاه شهید لشگری در حاشیه برگزاری تمرین نهایی رژه هوایی جنگنده های نیروی هوایی ارتش در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی این نیرو گفت: انقلاب اسلامی روزهای ماندگار زیادی در تاریخ خود دارد و یکی از این روز ها 29 فروردین است که با تیز بینی و تدبیر امام راحل(ره) به نام روز ارتش نام گذاری شده است.

وی افزود: در شرایطی که  دشمنان و بدخواهان نظام و برخی دوستان نا آگاه از انحلال ارتش سخن می گفتند، بنیانگذار انقلاب اسلامی با درایت همیشگی خود از ارتش خواست در روز 29 فروردین سال 1358 با تمام ساز وبرگ خود در حضور مردم رژه رفته و وفاداری خود را به نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران اعلام کنند و این روز به نام روز ارتش نام گرفت.

فرمانده پایگاه شهید لشگری با اشاره به روز 19 بهمن سال 57 اظهار داشت: ارتش که در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده بود در کنار مردم و انقلاب است، پس از آن نیز در غائله های منافقین و هشت سال دفاع مقدس، ایثارگری های فراوانی از خود نشان داد و پاسخ مناسبی به بدخواهان نظام و اعتماد کامل امام(ره) به ارتش داد.

وی بیان کرد: نیروی هوایی ارتش در برهه های حساس زیادی از جمله بیعت تاریخی با امام خمینی(ره) و تسریع روند پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و انجام عملیات های بی نظیر در هشت سال جنگ تحمیلی، عملیات مرصاد و شکست منافقین، دستگیری شرور ریگی و... وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران و آرمان های امام راحل نشان داده است.

امیر سرتیپ دوم تسویه چی با تاکید بر آمادگی کامل نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با بهره گیری از تجربه پیشکسوتان، تخصص بالای کارکنان فنی، نهضت قطعه سازی که در نیروی هوایی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و رشادت بالای و ذاتی خلبانان تیز پرواز این نیرو، در اوج آمادگی است و اجازه هیچگونه تعرضی رابه کشور نخواهد داد.

وی افزود: اینکه بعد از 36 سال تحریم، نیروی هوایی ماموریت های خود را به خوبی انجام می دهد و و قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود را تامین می کند حاکی از قدرت بالای این نیرو  است.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، فرمانده پایگاه شهید لشگری با بیان اینکه  آموزش های خلبانی که امروزه در داخل کشور انجام می شود به مراتب از آموزش های قبلی که در خارج انجام می شد بهتر و کیفی تر است تصریح کرد:  تقریبا هیچ کشوری تجربه هشت سال جنگ فرسایشی را ندارد و استاد این خلبانان جوان همه کسانی هستند که این تجربه را با انجام عملیات های بی نظیری همچون 140 فروندی، حمله به پایگاه های الولید و...  در پرونده خود دارند و به مراتب دلسوز تر از استادان خارجی تجربیات و دانش خو درا منتقل می کنند.

وی با اشاره به رژه هوایی جنگنده های نیروی هوایی ارتش در روز 29 فروردین گفت: از روز 18 فروردین گسترش و استقرار هواپیما ها در پایگاه شهید لشگری آغاز شده و در صورت مساعد بودن شرایط جوی همزمان با رژه نیروهای زمینی، جنگنده های صاعقه، اف4، اف14، اف5، میگ 29، سوخو24 رژه هوایی خواهند داشت.

وی در پایان افزود: همچنین انجام سوخت گیری هوایی با  هواپیمای سوخت رسان بویینگ 747 نیز در این روز انجام خواهد شد.
کد خبر: 250790

وب گردی

وب گردی