یک اراده جدی برای برگزاری انتخابات رقابتی و سالم در وزارت کشور وجود دارد/ مجلس آینده یک مجلس معقول، معتدل و عقل گرا خواهد بود/ قطعاً انتخابات آینده رقابتی خواهد بود زیرا جریان های سیاسی متعددی وجود دارند که می خواهند در انتخابات تأثیرگذار باشند/ جریان های سیاسی اصلاح طلب و معتدل نباید به دلیل رد صلاحیت برای شرکت در انتخابات آینده امتناع ورزند/ عدم شرکت اصلاح طلبان به بهانه رد صلاحیت یک دام برای ترس از حرکت رو به جلو است/ در انتخابات گذشته آیت الله هاشمی رفسنجانی را رد صلاحیت کردند اما اصلاح طلبان با بینش سیاسی، توانستند پیروز انتخابات شوند

تهران- ایسکانیوز: عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران تصریح کرد: سخنان وزیر کشور نشان دهنده آن است که یک اراده جدی برای برگزاری انتخابات رقابتی و سالم در وزارت کشور وجود دارد. گفته های رحمانی فضلی نشان دهنده دغدغه و خطاهایی که در گذشته وجود داشته است.

جهانبخش خانجانی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در خصوص سخنان وزیر کشور مبنی بر بی طرف بودن ناظران و مقامات دولتی  برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی همچنین مجلس خبرگان به خبرنگار ایسکانیوز گفت: اگر چنین مطلبی رحمانی فضلی گفته باشد حرف بسیار درست و به جایی گفته اند زیرا یکی از وظایف وزارت کشور برگزاری انتخابات سالم است. بنابراین هیئت های اجرایی در سراسر کشور با هماهنگی و مدیریت شورای نگهبان همچنین وزارت کشور تعیین خواهد شد که در مرحله بررسی صلاحیت ها، واجدین شرایط همچنین برقراری یک انتخاب سالم را بر عهده دارند. در عین حال برگزاری خود انتخابات و حسن اجرای آن توسط عوامل اجرایی وزارت کشور مانند فرمانداری ها، استانداری ها، بخشداری ها هستند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادمه افزود: سخنان وزیر کشور نشان دهنده آن است که یک اراده جدی برای برگزاری انتخابات رقابتی و سالم در وزارت کشور وجود دارد. گفته های رحمانی فضلی نشان دهنده دغدغه و خطاهایی است که در گذشته به وجود آمده. به خاطر همین وزیر کشور تأکید بر انتخابات سالم همچنین بی طرف بودن  ناظران و مقامات دولتی در انتخابات آینده است. قطعاً انتخابات آینده رقابتی خواهد بود زیرا جریان های سیاسی متعددی وجود دارند که می خواهند در انتخابات تأثیرگذار باشند.

خانجانی اظهار داشت: طبیعی است وزیر کشور با توجه به اطلاعاتی که دارند و اتفاقاتی که در گذشته در بحث پول های کثیف و رانت ها به وجود آمده یکسری هشدارهایی را برای انتخابات آینده اعلام کردند. بنابراین این موارد گفته شده وظایف وزارت کشور همچنین شورای نگهبان را سنگین خواهد کرد. آحاد مردم به این انتخابات چشم دوختند چون فرآیند آینده تصمیم گیری کشور به دست مجلس است. متأسفانه در حال حاضر تعدادی از نمایندگان مجلس در چارچوب وظایف خود عمل نمی کنند و ممکن است اختلالی برای کارآمدی دولت در آینده به وجود آورند. بنابراین اگر نمایندگان منطقی و معتدل در انتخابات پیروز شوند طبیعتاً می توانند باعث پیشبرد اهداف و آرمان های دولت در آینده برای پیشرفت کشور و مردم شوند.

سخنگوی وزارت کشور در دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا اصلاح طلبان به دلیل رد صلاحیت برای انتخابات آینده شرکت نخواهند کرد گفت: جریان های سیاسی اصلاح طلب و معتدل نباید به دلیل رد صلاحیت برای شرکت در انتخابات آینده امتناع ورزند. به نظر من باید با مسوولین عالی رتبه نظام ارتباط معمولی برقرار شود تا دیدگاه ها و نظرات خود را منعکس کنند تا یک فضای منطقی برای تأیید صلاحیت در انتخابات آینده به وجود آورند. به نظر من عدم شرکت اصلاح طلبان به بهانه رد صلاحیت یک دام برای ترس از حرکت رو به جلو است. باید تمام پیش بینی های لازم  برای عبور از این موانع را مد نظر داشته باشیم.

خانجانی در ادامه افزود: به نظر من مجلس آینده یک مجلس معقول، معتدل و عقل گرا خواهد بود. بنابراین اصلاح طلبان به دلیل رد صلاحیت نباید ترسی داشته باشند. همچنین هر چقدر اصلاح طلبان را رد صلاحیت شوند فرآیند جامعه به سمت تفکر اصلاح طلبی بیشتر خواهد شد. بنابراین نباید عناصر تندرو، تندخو و رادیکال به مجلس ورود پیدا کنند بخاطر اینکه خطر این افراد از دشمنان خارجی بیشتر است. زیرا آنان منافع ملی را فدای منافع شخصی و جناحی خودشان می کنند. به نظر من اصلاح طلبان باید تمام توان خود را برای بدست آوردن پیروزی به کار گیرند مگر در انتخابات گذشته آیت الله هاشمی رفسنجانی را رد صلاحیت نکردند اما اصلاح طلبان با تفکر همچنین بینش سیاسی توانستند پیروز انتخابات شوند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا در انتخابات آینده کاندید خواهید شد گفت: من در انتخابات شرکت نخواهم کرد، اما حزب کارگزاران در انتخابات آینده نقشی جدی و تأثیرگذاری را خواهد داشت و ما در چارچوب وظایف حزبی خودمان به طور فعال شرکت خواهیم کرد.
کد خبر: 250843

وب گردی

وب گردی