تهران_ایسکانیوز؛ رئیس سازمان ملی استاندارد،گفت: تدوین استاندارد بنزین در شورای عالی استاندارد به کارگروه تخصصی سپرده شده است که نخستین جلسه این کارگروه اوایل اردیبهشت ماه تشکیل می شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ نیره پیروزبخت درنشست خبری، افزود: مقررات مرتبط با بنزین و نظارت برآن در کارگروهی مشترک بین سازمان استاندارد و وزارت نفت بررسی می شود، البته معاونت اجرایی رئیس جمهور و برخی از اعضای شورای عالی استاندارد عضو این کارگروه هستند.

پیروزبخت، ادامه داد: شورای عالی استاندارد وظایف خود را به کارگروه تفویض کرده، حتی قرار است کارمزد، خدمات آزمون و تعیین سازمان ناظر برکیفیت هم از سوی کارگروه بنزین به تصویب برسد که مصوبات این کارگروه حکم مصوبات شورای عالی استاندارد را دارد.

وی، افزود: سال گذشته دو طرح نوین استانداردسازی و تحول استانداردسازی را آغاز کردیم که در روزهای پایانی سال به تصویب رسید.

پیروزبخت،گفت: سال گذشته با حضور اعضای شورای عالی استاندارد 27 دستور جلسه تصویب شد که برخی از آنها به کارگروه سپرده شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد،گفت: بعد ازتصویب و نتیجه گیری درکارگروه این طرح ها به منزله مصوبه شورای عالی استاندارد به حساب می آید.

ضرورت تاسیس دفاتر استانداردسازی در سازمان ها

وی، درباره تاسیس دفاتر استانداردسازی برای سازمان های مشمول خدمات کشوری، افزود: در برخی از سازمان ها دفتر استانداردسازی وجود ندارد که برای تحقق اقتصاد مقاومتی تأسیس این دفتر الزامی است که با هماهنگی سازمان استاندارد و سازمان های ذیربط این دفاتر تشکیل می شود.

عضویت سازمان حفاظت محیط زیست در شورای کدکس

پیروز بخت، از عضویت سازمان حفاظت محیط زیست در شورای کدکس خبر داد و گفت: هم اکنون با سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم برنامه هایی در حال اجراست تا هم از لحاظ منابع انسانی و هم از لحاظ مالی افزایش ظرفیت داشته باشیم.

وی،افزود: هم اکنون کمتر از 50 درصد درآمد سازمان استاندارد به خود سازمان بازمی گردد اما طبق قانون باید کل آن در اختیار سازمان قرار گیرد. از این رو رایزنی هایی برای افزایش سهم سازمان صورت گرفته است.

ورود سازمان استاندارد در عرصه بین المللی با لغو تحریم ها

رئیس سازمان ملی استاندارد، از برنامه های این سازمان در عرصه های بین المللی گفت و تصریح کرد: در صورت لغو تحریم ها سازمان استاندارد سریعتر از سایر سازمان ها می تواند وارد عرصه بین المللی شود و به سایر سازمان هایی که از تحریم رنج می بردند نیز کمک کند.

وی، ادامه داد: در حال بررسی پیش نیازهای عضویت همه جانبه در نظام بین المللی حمایت ILAC و IAF هستیم تا به محض رفع تحریم این امر محقق شود.

پیروز بخت، با اشاره به اینکه کشورهایی که عضو نظام بین المللی حمایت باشند نتیجه آزمایشات آنها برای همه دنیا قابل قبول است، افزود: اگر نظام استاندارد سازی یکپارچه در کشور رعایت نشود و سازمان های دیگر هم در بحث تدوین استاندارد دخالت کنند، در عرصه های بین المللی برای سازمان استاندارد ایجاد مشکل می کنند.

لزوم اجرای نظام استانداردسازی یکپارچه درسازمان ها

وی، با ابراز گلایه از برخی از سازمان ها برای استاندارد سازی های جداگانه، گفت: ما دنبال نظام استاندارد یکسان هستیم که در شورای عالی استاندار به تصویب رسیده است که اگر قرار باشد این نظام را تعریف کنیم نیازمند همکاری همه سازمان ها هستیم و اگر سازمان دیگری می خواهد در این زمینه فعالیت کند از همکاری با آن استقبال می کنیم.

پیروز بخت، از برگزاری همایش دانش آموزی آشنایی با مفاهیم استاندارد در یاسوج خبر داد و افزود: این همایش 19 اردیبهشت با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود و در آن حتی کودکان دبستانی هم مقالات انگلیسی در زمینه استاندارد تهیه کرده و خود ارائه می دهند.

تدوین کارگروهی در سازمان استاندارد جهانی ایزو

وی، از تدوین کارگروهی در سازمان استاندارد جهانی ایزو خبر داد که این کارگروه وظیفه تعریف استاندارد برای نسل آینده و تعیین وظایف آنها را مشخص می کند.

رئیس سازمان ملی استاندارد، گفت: در اواخر اردیبهشت ماه همزمان با روز ملی اندازه شناسی همایش اندازه شناسی را برگزار می کنیم.

فعال کردن مصرف کنندگان در طرح نوین استاندارد

وی، از فعال کردن مصرف کنندگان در طرح نوین استاندارد خبر داد و گفت: براساس این طرح بیشتر بازرسی ها از سطح بازار و آنچه به مصرف کننده ارائه می شود صورت می گیرد و ملاک عمل است.

پیروز بخت، افزود: با سازمان حمایت مصرف کننده وتولیدکننده مذاکراتی کردیم که تا دو ماه آینده منجر به امضای تفاهم نامه می شود تا از ظرفیت آنها برای بازرسی بازار بیشتر استفاده کنیم.
کد خبر: 251037

وب گردی

وب گردی