تهران- ایسکانیوز، تهیه کننده فیلم بغض سینمای، برگزاری مستقل بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر موجب بیرون آمدن بخش بین الملل فیلم فجر از سایه دانست و بر توجه بیش از پیش به این بخش تاکید کرد.

غلامرضا موسوی)

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، غلامرضا موسوی درباره برگزاری جداگانه بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر از بخش داخلی آن اظهار کرد: چند سال تاکید کردم که جشنواره فیلم فجر باید دو بخش فیلم‌های ایرانی و فیلم های بین‌الملل را به صورت جداگانه برگزار کند. وی یادآور شد: مردم تا زمانی که فیلم‌های ایرانی، روی پرده باشد، توجهی به فیلم‌های بخش بین‌الملل نخواهند داشت. بنابراین بخش بین‌الملل طی این سال ها همیشه زیر سایه بخش داخلی باقی مانده بود.

وی اظهار امیدواری کرد جدایی بخش بین الملل از ملی و برپایی مجزای این بخش با برنامه‌ریزی دقیق صورت بگیرد.

تهیه کننده فیلم سینمایی من مادر هستم گفت: نیاز است تقویم تاریخی جدیدی برای زمان برگزاری جشنواره تعیین شود و تقویم فعلی خوب نیست.

موسوی ادامه داد: زمان برپایی بازار فیلم تهران همواره نزدیک به برگزاری بازار فیلم کن بوده و با توجه به گستردگی این بازار بین‌المللی، ممکن است بسیاری از کشورها، دیگر علاقه‌مند به حضور در بازار جشنواره فیلم فجر نباشند.

وی توضیح داد: اگر تقویم تاریخی جدیدی برای جشنواره تعریف شود، شرایط بهتری ایجاد می شود چراکه از نظر کیفیت، سینمای ایران دست کم در منطقه حرف اول را می زند.

این تهیه‌کننده سینما در پاسخ به این که فیلم‌ها و میهمانان شرکت‌کننده در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند، تصریح کرد: خط قرمزها و محدودیت‌های ایران در فیلم‌ها صرفا به پوشش برمی‌گردد آن هم از نوع نامتعارف آن که یعنی برهنگی.

موسوی اظهار کرد: کشور ما تقریبا در همه موضوعات سیاسی با دیگر کشورها توافق دارد. ضمن این که هر جشنواره‌ای قواعدی را برای پذیرش فیلم‌ها اعلام می‌کند.

وی گفت: فیلمسازان زمانی که فیلم خود را متناسب با آن قواعد بیابند در جشنواره شرکت خواهند کرد و مثل هر جشنواره دیگری که ضوابط و قواعدی دارد، جشنواره فیلم فجر هم ویژگی‌های خاص خودش را داد و این هم اصلا چیز بدی نیست.
کد خبر: 251260

وب گردی

وب گردی