تهران-ایسکانیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ازخدمات حوزه سلامت به عنوان زمینه مهمی برای همکاری دو جانبه با جمهوری آذربایجان یاد کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز, علی ربیعی در دیدار با اکتای شیرعلی اف وزیر بهداشت جمهوری آذربایجان با بیان این مطلب اظهارکرد: رییس جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای سطح روابط با جمهوری آذربایجان و بخصوص در حوزه بهداشت تاکید خاص دارد.

وی با اشاره به تجربیات و ظرفیت های بزرگ ایران در حوزه تولید دارو گفت: می توانیم در این حوزه همکاری خوب با یکدیگر داشته و نیز در راستای انتقال دانش فنی و سرمایه گذاری مشترک اقدام کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران با طرح پیشنهاد راه اندازی یک موسسه مشترک گفت: با انجام این کار می توان نیازمندان آذربایجانی جهت درمان در ایران پذیرش شوند تا مشکلات آنها در مراجعه به پزشکان مجرب برطرف شود.

ربیعی در بخشی از سخنان خود درباره تجربیات بیمه در ایران تصریح کرد: با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارتخانه مربوطه طرح تحول سلامت در ایران در حال اجراست و بیش از 8 میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

اکتای شیرعلی اف نیز جمهوری اسلامی ایران را کشوری دوست برای جمهوری آذربایجان عنوان کرد و افزود: ما همکاری دوجانبه خوبی در حوزه درمان داریم.

وی از پیشنهاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران در باره توسعه همکاری استقبال کرد و ادامه داد: پیشنهادات شما در حوزه درمان را می پذیریم و آماده همکاری با سازمان تامین اجتماعی ایران در حوزه تولید دارو و درمان هستیم.

وی در خصوص اعزام متخصصان جمهوری آذربایجان به ایران جهت آشنایی بیشتر و بهرمند شدن از تجرییات غنی کشورمان در حوزه بیمه سلامت استقبال کرد .

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه برای دیدار سه روزه وارد جمهوری آذربایجان شد و دراین مدت با نخست وزیر، معاون نخست وزیر و وزیران صنعت و اقتصاد، تامین اجتماعی این کشور دیدار کرد.
کد خبر: 251286

وب گردی

وب گردی