تهران-ایسکانیوز: در ملاقات سفیر ایران با وزیر ارتباطات روسیه ضمن بررسی آخرین وضعیت همکاری‌های دو جانبه در حوزه ارتباطات و مخابرات، بر توسعه همکاری‌ها در زمینه فضایی، اینترنت، سرمایه‌گذاری و انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک تأکید شد.

مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در دیدار با «نیکلای نیکیفورو» وزیر ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه در حوزه ارتباطات و مخابرات را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد.

در این ملاقات طرفین با اشاره به اهمیت توسعه مناسبات دوجانبه در حوزه ارتباطاتی و مخابراتی، بر ضرورت توسعه همکاری‌های فضایی، اینترنت، سرمایه‌گذاری مشترک و تعریف و انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و نیز برگزاری کارگروه‌های مربوطه تاکید کردند.

وزیر ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه مخابراتی و فضایی تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران را بی‌ثمر و پیشرفت‌های کشورمان را در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری دلیل این امر برشمرد و اظهار داشت: در سفر آتی خود به ایران علاوه بر همراهی شرکت‌های معتبر روسی، بر لزوم پیگیری توافقات حاصله و تعریف پروژه‌های جدید همکاری تمرکز خواهد شد.
کد خبر: 251322

وب گردی

وب گردی