رئیس مرکز امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از ادامه فراخوان جذب هیئت علمی این دانشگاه که از 22 فروردین ماه آغاز شده تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری خبر دادو گفت: جذب هیئت علمی از میان فارغ التحصیلان دکترا و دانشگاه های برتر و همچنین واحدهای برتر دانشگاه آزاد اسلامی و نخبگان معرفی شده از سوی بنیاد ملی نخبگان خواهد بود.

علی مقداری در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایسکانیوز درباره جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری اظهار داشت: از جمله برنامه های مهم دانشگاه آزاد اسلامی که در فراخوان اخیر نیز اعلام شده است جذب هیئت علمی از میان فارغ التحصیلان برتر دانشگاه ها با تأکید بر ویژگی های علمی و عمومی افراد است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در جذب هیئت علمی دیگر کارشناسی ارشد نخواهیم داشت گفت: جذب هیئت علمی از میان فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر مقطع دکترا و همچنین واحدهای برتر دانشگاه آزاد اسلامی است. همچنین با توجه به توافق صورت گرفته میان دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد ملی نخبگان از میان فارغ التحصیلان نخبه غربال شده و تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان نیز جذب نیرو خواهیم داشت.

رئیس مرکز امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه جذب نیروهای علمی خوب هزینه محسوب نمی شود بلکه سرمایه گذاری است، افزود: این اقدام موجب ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی و ارتقای سطح علمی فارغ التحصیلان این دانشگاه و کارآمدی آنها خواهد شد که در این راستا برنامه ریزی هایی شده و حمایت هایی نیز در قالب سیاست های مصوب شده در نظر گرفته ایم که از جمله این سیاست ها می توان به بورس مدیریت کلان دانشگاه ها اشاره کرد که طبق آن بورس به دانشجویانی تعلق پیدا می کند که آزمون جامع را گذرانده و از ویژگی های علمی بالایی نیز برخوردار باشند.

وی گفت: به طور کلی در جهت ارتقای نیروهای علمی و جذب اعضای کارآمد در واحدهای مختلف، معاونت آموزش و پژوهش سیاست های کلی را مشخص کرده اند و مرکز امور هیئت علمی نیز تلاش دارد تا نیروهای کارآمد را برای اجرای این سیاست ها جذب و در اختیار واحدهای مختلف در سراسر کشور قرار دهد.

مقداری با اشاره به اینکه اولین فراخوان جذب هیئت علمی از 22 فروردین ماه سال جاری آغاز شده تصریح کرد: متقاضیان می توانند تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری با مراجعه به سامانه جذب دانشگاه نسبت به تشکیل پرونده در این زمینه اقدام کنند.

وی ادامه داد: در مجموع از سوی واحدهای مختلف حدود 3هزار و 200 نفر نیروی علمی ,اعلام نیاز شده است.

رئیس مرکز امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: فراخوان جذب هیئت علمی بسته به سیاست های دانشگاه صورت می گیرد و به طور معمول در طول سال دو تا سه فراخوان خواهیم داشت که فراخوان دوم در سال 94 در مرداد یا شهریور ماه خواهد بود.

مقداری در ادامه با اشاره به اینکه برای اولین بار سه شیوه در جذب هیئت علمی اتخاذ شده است، گفت: اولین شیوه جذب برون سازمانی و از میان فارغ التحصیلان جدید دانشگاه ها از بیرون نهاد دانشگاه آزاد اسلامی است.

شیوه دوم جذب درون سازمانی است و به گونه ای طراحی شده تا از سوی واحدهایی که دارای هیئت های علمی مازاد نیاز هستند زمینه ای را فراهم شود که این نیروها به واحدهایی که به آن رشته نیاز دارند منتقل شوند که در این شیوه جذب نیروها در هر رشته به طور خاص به صورت رقابتی خواهد بود. شیوه سوم نیز جذب فارغ التحصیلان برتر یا جذب نخبگان به صورت غربال شده و تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان و با معرفی این بنیاد خواهد بود.

مقداری با تأکید بر اینکه سیاست اصلی ما جذب فارغ التحصیلان دکترای برتر است اظهار داشت: هیئت های اجرایی, کار جذب در استان ها را بر مبنای انتخاب افراد اصلح برای تقویت واحدهای استانی بر عهده دارند که با توجه به وفور فارغ التحصیلان برتر نباید مشکلی در جذب وجود داشته باشد.

سیاست دانشگاه در جهت بهبود هرم هیئت علمی و اصلاح نسبت استاد به دانشجو است

وی افزود: با توجه به گستردگی واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور در هر استانی با توجه به ظرفیت خاص جغرافیایی و امکانات خاص آن استان برنامه های آموزشی و پژوهشی متنوعی ارائه می شود و اعضای هیئت علمی و مدیران آن استان نیز متناسب با این نیازها برنامه های آموزشی خود را ارائه می دهند.

مقداری با بیان این که سیاست کلی دانشگاه در جهت بهبود هرم هیئت علمی و اصلاح نسبت استاد به دانشجو است، گفت: اعضایی که جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی می شوند و دارای مدرک دکترا هستند در ابتدا سمت استادیار را خواهند داشت که در طی مراحل شغلی و با توجه به اینکه فعالیت های علمی، آموزشی، مدیریت و اجرایی شان به چه صورت بوده ,پس از 5 سال یک استادیار فعال در حوزه های آموزش، پژوهش، اجرایی و فرهنگی می تواند به دانشیار ارتقاء پیدا کند و در فرآیند 4 ساله بعدی نیز می تواند استاد تمام شود.

 

 

 
کد خبر: 251328

وب گردی

وب گردی