حجت‌الاسلام والمسلمین سیدطه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ آزاد اسلامی در نخستین نشست شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری که با حضور روسای واحد‌ها و مراکز و مسئولان دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد، از ابلاغ کلیات سند توسعه فرهنگی به دانشگاه‌های آزاد اسلامی در سراسر کشور برای اجرا خبر داد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ آزاد اسلامی با اعلام این خبر گفت: این سند در 8 محور و ۳۰۰ سرفصل آماده شده است که از امسال اجرایی می‌شود و واحدهای دانشگاهی باید برنامه‌های پیشنهادی خود را در این زمینه ارائه کنند.
وی دراین نشست بیان داشت: فرهنگ از دیگر بخش‌های دانشگاه جدا نیست و بخش‌های دیگر دانشگاه باید پیوست‌های فرهنگی داشته باشند.
این مقام مسئول دانشگاه آزاداسلامی همچنین بر برگزاری و ترویج کرسی‌های آزاداندیشی و جلسات مناظره در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: واحدهای دانشگاهی باید برای برنامه پنج ساله آتی برنامه‌های راهبردی بدهند.
هاشمی با توجه به افزایش ۱۰ برابری بودجه فرهنگی در سال‌های اخیر عنوان داشت: در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باید هم دانشجویان و هم استادان و کارکنان در سطوح مختلف مدنظر قرار گیرند.
هاشمی، فعالیت ۷۰ هزار عضو هیئت علمی تمام‌وقت و نیمه‌وقت در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور را یادآور شد و افزود: تثبیت و تحریف ارزش‌ها متوجه اعضای هیئت علمی است و به شدت می‌تواند در جامعه تأثیرگذار باشد.
وی با توجه به تحولات فرهنگی و اجتماعی امروز گفت: باید جوانان را به رسمیت بشناسیم و با انحرافات برخورد و زمینه‌های ایجاد انحرافات و تعرضات اخلاقی موجود جامعه را آسیب‌شناسی کنیم.
هاشمی، فعالیت ۷۰ هزار عضو هیئت علمی تمام‌وقت و نیمه‌وقت در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور را یادآور شد و تصریح کرد: تثبیت و تحریف ارزش‌ها متوجه اعضای هیئت علمی است و به شدت می‌تواند در جامعه تأثیرگذار باشد.
وی سرانه‌ کار فرهنگی را به ازای هر دانشجو بیش از ۵۰ هزار تومان در سال اعلام کرد و گفت: در حوزه فرهنگی به طور متناسب برنامه‌ریزی شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد با توجه به ظرفیت‌های هنری و فرهنگی موجود در دانشگاه‌ها، بیان کرد: ما در چارچوب شرع و دین از فعالیت‌های فرهنگی و هنری حمایت می‌کنیم و به شدت نیز با انحرافات و اقدامات خلاف شرع برخورد می‌کنیم.
وی با توجه به تصویب ۱۲۰ دقیقه زمان در هر هفته برای کارهای فرهنگی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: این زمان در بهترین روز هفته باید برای کارهای هنری و فرهنگی تشکل‌های دانشجویی صرف شود.
هاشمی با یادآوری ظرفیت گردشگری استان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: به دلیل جاذبه‌های مختلف گردشگری در این استان از جمله لاله‌های واژگون، استان چهارمحال و بختیاری می‌تواند به قطب گردشگری دانشجویی تبدیل شود.

635649731122121396
آماده‌سازی طرح دایرةالمعارف آداب و سنن و پوشش استان چهارمحال و بختیاری
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در حاشیه این نشست گفت: با توجه به پتانسیل‌های فرهنگی و هنری این استان کلیات طرح «خانه فرهنگ و هنر» دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تدوین شده است.
علی کاظمی باباحیدری افزود: کلیات این طرح امروز در شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری برای تصویب، طرح و ارائه شد.
وی گفت: در این طرح دو دبیرخانه پیش‌بینی شده است: «دبیرخانه مفاخر، مشاهیر» و «دبیرخانه هنر و فرهنگ» که در صورت تصویب به تجاری سازی، اجرا و آموزش هنرهای دانشجویی کمک موثری می‌کنند.
کاظمی از آماده‌سازی طرح دایرةالمعارف آداب و سنن و پوشش استان چهارمحال و بختیاری با تلاش استادان تاریخ و ادبیات این دانشگاه خبر داد و گفت: در صورت تصویب کلیات، این طرح در این استان وارد مرحله اجرا می‌شود.

635649725028906694
افزایش هیئت علمی واحد شهرکرد از ۲۵۰ نفر به ۳۰۰ نفر
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد هم در این نشست با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی بسیار دانشجویان این استان گفت: اکنون ۱۵ هزار دانشجو در مقاطع مختلف از کار‌شناسی تا دکتری تخصصی در این دانشگاه فعالیت می‌کنند که علاوه بر ظرفیت‌های علمی بسیار در زمینه‌های هنری و فرهنگی نیز اهل فن هستند.
عبدالله قاسمی پیربلوطی با بیان این‌که اکنون این دانشگاه در جایگاه جامع قرار دارد، گفت: امسال برنامه‌ریزی‌های منسجم برای توسعه برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه انجام شده است.
وی گفت: اکنون دو طرح جامع برای دانشگاه‌های آزاد اسلامی این استان پیش‌بینی شده است که کلیات این طرح‌ها برای تصویب آماده شده است.
قاسمی با توجه به فعالیت ۵ شرکت دانش‌بنیان و ۵۰ واحد اقتصادی در حال فعالیت، اظهار کرد: دانشجویان این دانشگاه تاکنون هزار و پنجاه مقاله بر‌تر پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و خارجی چاپ کرده‌اند.
وی از افزایش هیئت علمی این دانشگاه در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: هیئت علمی این دانشگاه از ۲۵۰ نفر به ۳۰۰ نفر افزوده می‌شوند.
دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، قرائت فاتحه بر سر قبور مطهر پنج شهید گمنام دانشگاه و ادای احترام به شهدای والا مقام و بازدید از مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه از دیگر برنامه‌های سفر معاون فرهنگی و اجتماعی و هیئت همراه به استان چهارمحال و بختیاری بود.
کد خبر: 251362

وب گردی

وب گردی