تهران-ایسکانیوز: در تماس تلفنی معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با پیتر مورر، رئیس صلیب سرخ جهانی در خصوص ضرورت ارسال فوری کمک های انساندوستانه به مردم یمن و افزایش تلاش های صلیب سرخ جهانی گفتگو و تبادل نظر شد.

حسین امیرعبداللهیان ضمن تشریح وضعیت خطیر انسانی به وجود آمده در یمن بر ضرورت فوری کمک های انساندوستانه شامل دارو، سوخت و مواد غذایی برای شهروندان غیرنظامی تاکید کرد.

وی از عدم همکاری و کارشکنی مقامات عربستانی برای ارسال کمک های اولیه و ضروری مورد نیاز مردم یمن قویا انتقاد کرد و از سازمان صلیب سرخ جهانی خواست تا هرچه سریعتر راههای امن امداد رسانی را برای مردم بی دفاع و آسیب دیده از عملیات نظامی نیروهای خارجی بمنظور جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در یمن ایجاد کند.

پیتر مورر از توجه جمهوری اسلامی ایران به ارسال کمک های انساندوستانه به مردم یمن تشکر و اظهار داشت: صلیب سرخ جهانی طی هفته گذشته، تلاش های همه جانبه و گسترده ای را در ارتباط با جلب نظر مقامات عربستان برای ارسال کمک های پزشکی و غذایی مورد نیاز مردم یمن انجام داده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی با تاکید بر نیاز شدید مردم یمن به کمک های پزشکی و دارویی افزود: صلیب سرخ جهانی این تلاش ها را تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه می دهد.

همچنین مقرر شد تا معاون صلیب سرخ جهانی برای ایجاد هماهنگی های بیشتر میان سازمان صلیب سرخ جهانی و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک های آماده جمهوری اسلامی ایران به مردم یمن هرچه زودتر به تهران سفر کند.
کد خبر: 251484

وب گردی

وب گردی