دبیر شورای راهبردی زنان فرهیخته برنامه سال جاری این شورا را تشریح کرد و از حمایت دکتر میرزاده و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی از این شورای راهبردی خبر داد. دکتر متینه پاکیده، دبیر شورای راهبردی زنان فرهیخته، درباره برنامه‌های پیش روی شورای زنان فرهیخته در سال جاری گفت: ‌ ما در سال گذشته در ۱۲ استان شورای استانی زنان فرهیخته را تشکیل دادیم و فکر می‌کنیم برکات زیادی برای دانشگاه آزاد داشته باشد، چرا که این شوراهای استانی نتیجه خرد جمعی است و هر کدام از این افراد نوآوری و ایده‌هایی دارند که شاید خیلی فرا‌تر از شورای راهبردی باشد. اما در حال حاضر مشکل در بودجه داریم که اگر خدا بخواهد به زودی حل خوهد شد و شوراهای استانی را در دیگر استان‌ها راه اندازی خواهیم کرد و درپایان سال یک گردهمایی دیگر از همه استان‌ها برگزار خواهیم کرد. پاکیده در پاسخ به این سئوال که آیا برنامه‌ای برای خارج کردن شورای زنان فرهیخته از دانشگاه آزاد مصوب شده است تصریح کرد: امسال تصمیماتی مبنی بر طرحی داشتیم با نام کمیته زنان دانشگاهی کشور که قرار بود تقدیم آیسسکو شود. ما می‌خواستیم تمام کشورهایی که عضو آیسسکو هستند را با هم مرتبط کنیم و زنان دانشگاه‌های عضو این نهادها را با هم لینک کنیم و دبیر خانه آن را در ایران تشکیل بدهیم و مقدمات آن هم فراهم آمده بود. وی افزود: رئیس آییسکو دکتر التویجری هستند، ولی با توجه به اتفاقاتی که افتاده رابطه بین ایران و آیسسکو تیره و تار شده و ما نامه را نگه داشته‌ایم تا در آینده‌ای نزدیک که رابطه بهبود پیدا کند، نامه را در اختیار آیسسکو قرار دهیم. دبیر شورای راهبردی زنان فرهیخته با اشاره به اینکه شورای مرکزی زنان فرهیخته در سال جاری در چارت سازمانی قرار گرفته تصریح کرد: هنوز شوراهای استانی در چارت سازمانی قرار نگرفته است، چرا که بعد از اینکه شورا شروع به فعالیت کرد و چند ماهی از فعالیت آن گذشت، این ایده به ذهن ما رسید که شوراهای استانی را تاسیس کنیم و اقدام به ایجاد آن کردیم. البته این شوراهای استانی در چارت خود ما آمدند اما در چارت کلی سازمان قرار ندارند و به نظر می‌رسد باید تدابیری برای آن اندیشیده شود که آن‌ها حداقل در چارت ستادهای هماهنگی جا بگیرند.

دبیر شورای راهبردی زنان فرهیخته برنامه سال جاری این شورا را تشریح کرد و از حمایت دکتر میرزاده و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی از این شورای راهبردی خبر داد.
دکتر متینه پاکیده، دبیر شورای راهبردی زنان فرهیخته، درباره برنامه‌های پیش روی شورای زنان فرهیخته در سال جاری گفت: ‌ ما در سال گذشته در ۱۲ استان شورای استانی زنان فرهیخته را تشکیل دادیم و فکر می‌کنیم برکات زیادی برای دانشگاه آزاد داشته باشد، چرا که این شوراهای استانی نتیجه خرد جمعی است و هر کدام از این افراد نوآوری و ایده‌هایی دارند که شاید خیلی فرا‌تر از شورای راهبردی باشد. اما در حال حاضر مشکل در بودجه داریم که اگر خدا بخواهد به زودی حل خوهد شد و شوراهای استانی را در دیگر استان‌ها راه اندازی خواهیم کرد و درپایان سال یک گردهمایی دیگر از همه استان‌ها برگزار خواهیم کرد.
پاکیده در پاسخ به این سئوال که آیا برنامه‌ای برای خارج کردن شورای زنان فرهیخته از دانشگاه آزاد مصوب شده است تصریح کرد: امسال تصمیماتی مبنی بر طرحی داشتیم با نام کمیته زنان دانشگاهی کشور که قرار بود تقدیم آیسسکو شود. ما می‌خواستیم تمام کشورهایی که عضو آیسسکو هستند را با هم مرتبط کنیم و زنان دانشگاه‌های عضو این نهادها را با هم لینک کنیم و دبیر خانه آن را در ایران تشکیل بدهیم و مقدمات آن هم فراهم آمده بود.
وی افزود: رئیس آییسکو دکتر التویجری هستند، ولی با توجه به اتفاقاتی که افتاده رابطه بین ایران و آیسسکو تیره و تار شده و ما نامه را نگه داشته‌ایم تا در آینده‌ای نزدیک که رابطه بهبود پیدا کند، نامه را در اختیار آیسسکو قرار دهیم.
دبیر شورای راهبردی زنان فرهیخته با اشاره به اینکه شورای مرکزی زنان فرهیخته در سال جاری در چارت سازمانی قرار گرفته تصریح کرد: هنوز شوراهای استانی در چارت سازمانی قرار نگرفته است، چرا که بعد از اینکه شورا شروع به فعالیت کرد و چند ماهی از فعالیت آن گذشت، این ایده به ذهن ما رسید که شوراهای استانی را تاسیس کنیم و اقدام به ایجاد آن کردیم. البته این شوراهای استانی در چارت خود ما آمدند اما در چارت کلی سازمان قرار ندارند و به نظر می‌رسد باید تدابیری برای آن اندیشیده شود که آن‌ها حداقل در چارت ستادهای هماهنگی جا بگیرند.


تشکیل شورای راهبردی زنان نظر میرزاده بود

دکتر باکیده در ادامه با تقدیر از همکاری دکتر میرزاده با شورای راهبردی زنان فرهیخته تاکید کرد: ما با دکتر میرزاده در ارتباط مستقیم هستیم و ایشان حتی الامکان در جلسات ما حضور دارند و نگاه خیلی جدی و مثبتی به شورای راهبردی زنان فرهیخته دارند و بسیار از ما حمایت می‌کنند. البته نظر خود ایشان بود که این شورا تشکیل شود. نگاه دکتر میرزاده که در راس هستند به این شورا مثبت است و معاونین هم تا آنجایی که ما با آن‌ها در ارتباط هستیم تعامل بسیار بالایی با ما دارند.
دبیر شورای راهبردی زنان فرهیخته در پایان با اشاره به مهم‌ترین چالش روبه روی شورای راهبردی زنان فرهیخته افزود: ‌ یکی از کارهایی که درگیر آن بودیم و کار بزرگی بود گردآوری بانک اطلاعاتی بانوان هیئت علمی بود. البته این یک بانک اطلاعاتی ساده نیست. ما می‌خواستیم بانک اطلاعاتی را در قالب نرم افراز گردآوری کنیم که رزومه و سوابق علمی- اجرایی خانم‌های هیئت علمی را در بر داشته باشد و قابل دسترسی برای مسئولین دانشگاهی باشد.
وی ادامه داد: برای جمع آوری این اطلاعات ما با چالش‌های خیلی بزرگی مواجه بودیم. بیشترین مشکل هم عدم همکاری خود خانم‌های هیئت علمی بود. حدود یک سال و نیم است که بر روی این بانک اطلاعاتی کار می‌کنیم و متاسفانه از حدود ۴۵۰ واحد ما فقط اطلاعات ۱۸۰ واحد را تکمیل کرده‌ایم و بقیه با ما همکاری نکرده‌اند. این مشکلی بود که امیدواریم حل شود، در بخش‌های دیگر چون تعامل خوبی با ریاست دانشگاه داریم چندان به مشکلی بر نخوردیم و اگر مشکلی باشد با حمایت وی و ارشاد دکتر طباطبایی این مشکلات رفع خواهند شد.

کد خبر: 251798

وب گردی

وب گردی