تهران-ایسکانیوز: ادبیات فانتزی و تخیلی، ژانری است که امروزه در تمام دنیا مورد توجه و استقبال شدید مردم و بخصوص جوان‌ترهاست و هرساله مشهورترین و پرفروش‌ترین فیلم‌‌ها، فیلم‌هایی هستند که براساس این داستان‌ها ‌نوشته می شوند که از میان آنها می‌توان به داستان‌های هری پاتر یا ارباب حلقه‌ها اشاره کرد. متاسفانه در ایران با اینکه ادبیات فارسی و ایران مهد افسانه‌هاست و داستان‌های اساطیری از پیش از باستان و بیش از چندین هزارسال، سینه به سینه نقل شده است، امروزه در این ژانر ضعف‌های اساسی دیده می می‌شود، به گونه ای که خوراک جوانان و نوجوانان و حتی بزرگسالان که این ژانر برای‌شان بسیار جذاب است، شده کتاب‌های ترجمه‌ای که از دیگر ادبیات‌های جهان وارد بازار نشر می‌شود و متاسفانه با فروش زیادی نیز مواجه است. این میان لزوم پرداختن به این معضل و تولید آثار ادبی فاخر که براساس فرهنگ و اساطیر کهن سرزمینمان باشد، به شکل جدی مطرح است. نشر آذرباد، از معدود ناشرانی است که به تولید اینگونه اثار همت گمارده و تولی آثار فانتزی و تخیلی را سرلوحه کار خود قرار داده است.


نیما کهندانی از نویسندگان ژانر فانتزی که سعی داشته در این ژانر داستان هایی را به نگارش درآورد درباره کتاب های خود به خبرنگار ادبیات ایسکانیوز گفت: جلد اول کتاب‌های پنجگانه فانتزی با نام «پادشاهی جهان» که «خیزش خاک» نام دارد، از سوی انتشارات ویدا منتشر شده است و از این پنجگانه جلد اولش برای نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.


e-01


وی درخصوص این کتاب گفت: این کتاب از اولین فانتزی های مدرن در ایران است. اتفاقات این داستان عبارتند از ماجراهایی که در ایران سال 1392در حال روی دادن است. این ماجراها در شهر شیراز اتفاق می افتد. داستان پسر 17ساله‌ای است که وارد جریاناتی می‌شود و در نهایت راهی پیدا می‌کند و این داستان تلاقی پیدا می‌کند با اساطیر و ایزدان ایران باستان و در نهایت در جلدهای بعدی اساطیر ایران و اساطیر دیگر ملل اضافه می شوند.


وی ادامه داد: جلد دوم این کتاب مربوط به کشور و اساطیر ژاپن است و جلد سوم اساطیر اسکاندیناوی و جلد چهارم مربوط به اساطیر روم است. جلد پنجم این مجموعه نیز مربوط است به چهار مبارزی که در جلدهای گذشته مطرح شده بودند و چهار شخصیت اصلی که دو دختر و دو پسر هستند از هر کشور و با توجه به افسانه‌ها به مبارزه می‌پردازند.


6604677825974131755


کهندانی درخصوص مجموعه دیگر خود گفت: کتاب بعدی «سه گانه پیشتازان و اربابان مرگ» است که از سوی انتشارات موج  منتشر شده است جلد اول  «طلوع  تاریکی» نام دارد که داستان فانتزی است که در یک سرزمین کهن روی داده و این سرزمین خیالی  ساخته ذهن خودم بوده است که اواخر سال 93جلد سوم تحویل داده شد و مجوز گرفت. جلد دوم آن در دولت قبلی بی‌هیچ دلیلی 9ماه در اداره ارشاد ماند و غیرمجاز شناخته شد و در دولت جدید مجوز گرفت. جلد دوم این کتاب هفت و جلد سوم رستاخیز تاریکی نام دارد.


pish-3-rastakhiz


این نویسنده ادامه داد: مجموعه دیگر«مرزهای درهم شکسته» از انتشارات آذرباد است که برای قشر بزرگسال است. اولین جلد این مجموعه داستان سیاوش و سودابه و درواقع اقتباسی آزاد است از این داستان. نام جلد اول این مجموعه «وسوسه» است و جلد اول به نمایشگاه کتاب امسال می رسد.





کد خبر: 251809

وب گردی

وب گردی