تهران ایسکانیوز: دانشجویان معترض به ادغام دانشگاه علوم اقتصاد با دانشگاه خوارزمی در تجمع امروز خود مقابل مجلس با نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت و گو کردند که ضمن این دیدار قول های مساعدی مبنی بر پیگیری موضوع داده شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه ایسکانیوز,دانشگاه علوم اقتصادی که در گذشته وابسته به وزارت امور اقتصادی و دارایی بود درآخرین روزهای سال 93 به طور ناگهانی وبی هیچ اطلاعی با دانشگاه خوارزمی ادغام شد و در فاصله تعطیلات نوروزی سر در آن هم تغییر پیدا کرد. دانشجویان که 16 فروردین برای شروع کلاس ها به دانشگاه رفتند و با سر در دانشگاه خود که حالا دیگر نام دانشگاه خوارزمی بر آن نگاشته شده بود مواجهه شدند و این اتفاق باعث سر در گمی دانشجویان و حتی اساتید دانشگاه شد همان روز دانشجویان تصمیم گرفتند که به کلاس ها نروند و در مقابل دانشگاه تحصن کردند و خواستار پاسخ قانع کننده مسئولان بودند که متوجه شدند این موضوع در 24 اسفند 93 به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسیده است.

بر اساس این گزارش, یک فعال دانشجویی دانشگاه علوم اقتصاد در زمینه پیشینه بحث ادغام اظهار داشت: این بحث اولین بار در مهرماه سال گذشته مطرح شد که متعاقب آن هم  تجمعی در  28 مهر برگزار شد که در آن ما مخالفت خودمان را با این ادغام مطرح کردیم و خواستار شفاف سازی در این زمینه و همچنین خواستار برگزاری یک تریبون آزاد در این خصوص شدیم یعنی برای ما مشخص کنند که تکلیف مدارکمان، ساختار دانشگاه، هیات علمی و دانشجویانی که قرار بود با معدل در کارشناسی ارشد پذیرفته شوند چه می شود  که دانشگاه در این موقع در مقابل خواست های ما موضع گرفت و مانع برگزاری این تریبون آزاد شد حتی جلسه پرسش و پاسخ نیز از سوی معاون مالی و اداری ترک و بعد از 20 دقیقه اعلام شد که موضوع ادغام منتفی شده است .

وی افزود: پس از یک ماه چشم انداز 1400 روی سایت دانشگاه قرار گرفت و درآن چشم اندازی که برای دانشگاه در نظر گرفته شده بود که ارتقای آن را تعریف می کرد. یک در خواست نیز به هیات امنا داده  شد چون هیات امنای دانشگاه علوم اقتصاد و دانشگاه شهید بهشتی قبل از این مشترک بودند.

این دانشجو ادامه داد: جلسه هیات امنا با حضور اعضای هیات علمی و تصویب هیات امنااز سوی دکتر فرهادی در دیماه برگزار شد و به نظر می رسید بحث ادغام متنفی شده باشد ما هم این قضیه را تمام شده می پنداشتیم و جلسات هم اندیشی نیز برای ارتقا دانشگاه با حضور فعالان دانشگاه بر گزار  شد اما به طور ناگهانی در هفته دوم عید سر در دانشگاه عوض شد.

این فعال دانشجوییاضافه کرد: اولین تجمع ما 16 فروردین برگزار شد و ما خودمان  با مراجعه به وزارت علوم و سایر نهاد های مرتبط و از طیق مجلس نیز پیگیر بودیم و تاکنون نیز جواب هایی که از سوی مسئولان و نمایندگان مجلس داده شده که هیچ کدام ما را راضی نکرده است و از دیدگاه ما منطقی نیست چرا  که اگر قرار است دانشگاه ارتقا پیداکند چرا از طریق ادغام با دانشگاه خوارزمی باشد که نه هیات علمی و نه رشته های ما را دارد. قرار هم نیست که جا به جا شویم که از فضا و امکانات رفاهی ورزشی این دانشگاه بهره مند شویم و به ما مدرک دانشکده علوم اقتصادی داده شود .

وی افزود: ما در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه علوم اقتصادی را انتخاب کرده ایم و مدرک دانشگاهی ما تنزل پیدا می کند و سوال ما این است که اگر این برنامه دولت بوده چرا ظرفیت دانشگاه را در سال گذشته افزایش دادند. در کل سطح دانشگاه ما با توجه به وجود گرایش ها و رشته های خاصی که در دانشگاه های دیگر وجود ندارد در سطح بالایی قراردارد و با این ادغام تمامی این برتری ها نادیده گرفته می شود.

تجمع 400نفری دانشجویان مقابل مجلس

فعال دانشجویی دانشگاه اقتصاد با بیان این که  امروز هم 400 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصاد تجمعی مقابل مجلس داشته اند، گفت: سرپرست دانشگاه علوم اقتصادی دکتر منجزد بوده که حکم سرپرستی وی چند ماه استتمام شده حکم دکتر سبحان الهی سرپرست دانشگاه خوارزمی هم این طور است، یعنی  هر کدام به مدت 6 ماه سرپرست بوده اند و این ادغام بین دو سرپرست اتفاق افتاده که هیچ کدام از لحاظ قانونی الان نباید سرپرست باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای ادغام هیچ گونه فشاری هم از سوی شورای عالی انقلاب نبوده و هیات امنا نیز از این جریان اطلاع کافی ندارند، قرار است با طیب نیا در این مورد صحبت کنیم.

در ادامه یک فعال دانشجویی دیگر نیز در مورد تجمع امروز دانشجویان در مقابل مجلس نیز اظهار داشت: این تجمع با حضور 400 نفر از دانشجویان و معترضان به بحث ادغام بر گزار شد که در آن تعدادی از دانشجویان با نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و تحقیقات مجلس دیدار و گفت و گو کردند.

وی تاکید کرد: در این دیدار قول پیگیری تبصره های غیر قانونی نیز در این زمینه از سوی این نماینده مجلس داده شد.
کد خبر: 251929

وب گردی

وب گردی