تهران-ایسکانیوز: معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر توجه مسئولان فرهنگی به ارزش‌ها و نیازهای جوانان  و این که آن ها با روحیه نوآوری و نوگرایی به دانشگاه ورود می‌کنند، توجه به بعد شناختی و نیازهای جوانان را در اولویت فعالیت‌ها عنوان کرد.
حجت‌الاسلام علی عسکری در همایش «الزامات فرهنگی، راهبردها و راهکارها با تکیه بر مباحث جامعه شناختی» که به همت دفتر فرهنگ اسلامی و با حضور دانشجویان و مدیران فرهنگی و دبیران کانون های فرهنگی واحد بجنورد برگزار شد با توجه به قدرت فکری و فرهنگی پیامبر(ص) گفت: پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد(ص) توانست در آغاز بعثت با اتکاء به قدرت فکری و فرهنگی رسالت عظیم خود را انجام دهد و خیل عظیمی از به مردم را به دین اسلام دعوت کند.
وی اظهار کرد: تمامی پیامبران الهی و مردان بزرگ تاریخ از جمله سقراط نیز برای تغییر نگرش در جامعه همواره از قدرت بزرگ فکری و فرهنگی بهره جسته و تحولات مدنظر خود را به انجام رسانده اند.
عسکری با توجه به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: اقتصاد، فرهنگ، علم و دانش سه عنصر مهم در جامعه هستند و از آنجا که دانشگاه محل دانش افزایی و علم پروری است بالطبع محیط های دانشگاهی می توانند در زمینه های فرهنگی نتایج ارزنده ای را به بار آورند و تعامل درست و هم فکری دانشجویان و اساتید می تواند منجر به ایجاد تحولات عظیم در زمینه های علمی، پژوهشی و فرهنگی در جامعه شود، بنابراین می توان گفت که فرهنگ و دستمایه های فرهنگی در تحولات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می تواند به عنوان یک سرمایه مهم و ارزشمند نقش ویژه و تاثیر گذاری داشته باشد.
معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برای ایجاد تغییر و تحول فکری و نگرشی در جامعه باید در زمان های مختلف به اقتضائات زمانی و نیازهای افراد توجه کرد، زیرا در یک جامعه نمی توان بدون در نظر گرفتن نیازهای آن جامعه وارد عمل شد و تحول ایجاد کرد، همانطور که معصومین (ع) مانند امام علی (ع) در زمان خاص حاکمیت آن دوران و با توجه به شرایط و ارزش های منطبق بر جامعه سکوت توام با هدایت فرهنگی جامعه را پذیرفتند.
وی با تاکید بر توجه مسئولان فرهنگی به ارزش ها و نیازهای جوانان افزود: توجه به بعد شناختی و نیازهای جوانان باید در اولویت کاری قرار گیرد زیرا جوانان با روحیه نوآوری و نوگرایی به دانشگاه ورود پیدا می کنند، بنابراین باید شرایط مساعدی برای پرورش استعدادهای آنان فراهم آید و مسئولان فرهنگی با جذب هر چه بیشتر جوانان در کانون های مختلف علمی و فرهنگی زمینه فعالیت های فرهنگی را برای دانشجویان فراهم آورند و این امر زمانی محقق خواهد شد که احترام و ارزش های فردی و اجتماعی دانشجویان حفظ شود.
عسکری گفت: برقراری تعامل و ارتباط دوسویه بین مسئولان دانشگاه و والدین از اهمیت به سزایی برخوردار است که در این راستا راه اندازی کانون خانه و دانشگاه با هدف برقراری و تعامل موثر دانشگاه و خانواده از اولویت های مهم کاری حوزه فرهنگی در سال 94 خواهد بود.
در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام محمود حق به جانب رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد بجنورد به بیان گزارشی از فعالیت های انجام گرفته در حوزه کانون های فرهنگی، اجتماعی و هنری پرداخت و در پایان جلسه سوالاتی از سوی دانشجویان فعال فرهنگی مطرح و از سوی عسکری پاسخ داده شد.
کد خبر: 251989

وب گردی

وب گردی