تهران-ایسکانیوز: نشست وزیران کنفرانس آسیا – آفریقا صبح روز دوشنبه با حضور معاون وزیر امور خارجه ایران و وزیران ده ها کشور عضو این کنفرانس در جاکارتا پایتخت اندونزی آغاز شد.

ابراهیم رحیم پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در این اجلاس یک روزه که در آن بیانیه پایانی کنفرانس سران آسیا – آفریقا نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد، حضور دارد.

نمایندگان مناطق آسیا و آفریقا در این نشست چگونگی همکاری برای ترویج صلح و رفاه در جهان را نیز مورد بحث قرار می دهند.

قرار است در نشست سران آسیا – آفریقا سه بیانیه در خصوص مساله فلسطین، پیام باندونگ و تقویت همکاری های استراتژیک آسیا – آفریقا منتشر شود.

کارشناسان ارشد آسیا – آفریقا روز گذشته بیانیه فلسطین را به دلیل این که نیازمند اضافه کردن بندهای جدیدی نبود، مورد تایید قرار دادند. این بیانیه از مدت ها پیش وجود داشت و نشان دهنده حمایت کشورهای آسیایی و آفریقایی برای استقلال فلسطین است.

اما دو بیانیه دیگر به دلیل طرح مسائلی مانند اصلاح شورای امنیت سازمان ملل به بحث بیشتری نیاز دارد. مقامات اندونزی تاکید دارند این بندها نیز مورد موافقت قرار گرفته اما به زبان مشترک نیاز دارد.

سران کنفرانس آسیا – آفریقا عصر روز پنجشنبه سه بیانیه را در پایان نشست خود پس از بررسی کارشناسان ارشد و وزیران منتشر می کنند.

در این اجلاس که به مناسبت شصتمین سالگرد برگزاری کنفرانس باندونگ برگزار می شود، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه شرکت می کنند.
کد خبر: 252101

وب گردی

وب گردی