70 نفر از نمایندگان این طرح را امضا کردند که خارج از نوبت در صحن قرار بگیرد/ تصویب این طرح به نفع مملکت و نظام خواهد بود/ این طرح شکل کلی یک استان را مورد بررسی قرار می دهد/ در این طرح بحث احزاب قرار گرفته است تا احزاب در انتخابات فعال تر شوند/ نمایندگان در کنار کارهای استانی به کارها و امور شهرستانی هم می توانند بپردازند/ نظارت مجلس بر استان ها و شهرستان ها قدرتمند خواهد شد

تهران-ایسکانیوز: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان مجلس به شدت پیگیر  استانی شدن انتخابات هستند و ما باید این طرح را قبل از خرداد تصویب کنیم تا دولت این را تعیین و تکلیف کند.
امیر خجسته، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح یک فوریتی استانی شدن انتخابات به خبرنگار ایسکانیوز گفت: 70 نفر از نمایندگان این طرح را امضا کردند که خارج از نوبت در صحن قرار بگیرد تا انشاءالله این طرح در انتخابات پیشرو عملیاتی شود.
امیر خجسته ضمن امیدواری نسبت به این طرح تأکید کرد: نمایندگان مجلس به شدت پیگیر این موضوع هستند و ما باید این طرح را قبل از خرداد تصویب کنیم تا دولت این را تعیین و تکلیف کند.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در ادامه افزود: تصویب این طرح به نفع مملکت و نظام خواهد بود زیرا این طرح شکل کلی یک استان را مورد بررسی قرار می دهد. ضمنا در این طرح بحث احزاب قرار گرفته است تا احزاب در انتخابات فعال تر شوند.
خجسته در تعریف دقیق استانی شدن انتخابات گفت: استانی شدن انتخابات به این معنا است در گذشته اگر  افرادی در یک شهرستان خواستار امتیازهایی مانند بحث آب، گاز، عمران، برق و... بودند. بنابراین با این طرح نمایندگان در کنار کارهای استانی به کارهای امور شهرستانی هم می توانند بپردازند.
این نماینده مجلس تصریح کرد: قطعاً با تصویب این طرح نظارت مجلس بر استان ها و شهرستان ها قدرتمند خواهد شد. همچنین شوراهای شهر در استان ها هم به طبع آن قدرت خواهند گرفت. در حال حاضر نمایندگان مشغول رایزنی با شورای نگهبان هستند.
کد خبر: 252650

وب گردی

وب گردی