تهران-ایسکانیوز: خیابانی که قدمتش نزدیک به صد سال است. طولانی ترین خیایان خاورمیانه به حساب می آید و دی ماه سال 90 ثبت ملی شد. این خیابان به درختان چنارش معروف است، درختانی که تعداد زیادی از آنها در سال های گذشته به وسیله شهرداری قطع شدند اما تنها درختان خیابان ولیعصر نیستند که بخشی از هویت تاریخی این خیابان عریض و طویل محسوب می شوند. شاید هر کس که از این خیابان عبور کند در حدفاصل بین تقاطع شهید بهشتی تا خیابان توانیر نظرش به پله‌هایی که در دیواره غربی خیابان ولیعصر  وجود دارند جلب شود. پله‌هایی که قدمت آنها حدود ۵۰ یا ۶۰ سال است و آنها نیز بخشی از هویت تاریخی خیابان ولیعصر را تشکیل می دهند اما سال گذشته همانند چنارها، پله‌ها هم در مقابل تخریب سر تعظیم فرود آوردند.


14-9-23-17595102
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، خرداد ماه سال 93 پلاکاردهایی سر بعضی از پلکان‌هایی که خیابان ولیعصر را به کوچه های «نظامی گنجوی» متصل می کند قرار گرفت که عمر آنها را به سر آمده نشان می داد، برروی این پلاکاردها نوشته شده بود که شهرداری برای رفاه حال اهالی محله تعدادی از پلکان‌ها را تخریب می‌کند و به جای آنها پله برقی نصب می‌شود.
بر اساس اطلاعاتی که در آن زمان شهرداری در اختیار ساکنین این منطقه قرار داد قرار شد چند روز بعد از نصب پلاکاردها عملیات تخریب پله‌های 4 کوچه آغاز شود ودر میان حیرت و تعجب ساکنین پله‌ها تخریب شدند و مردم آن منطقه برای رفت و آمد با مشکل مواجه شدند.
مهم‌ تر آنکه پس از تخریب، دیگر خبری از نصب پله برقی نبود تا اینکه اواخر پاییز چشم اهالی منطقه به پلاکاردهایی جدید روشن شد، پلاکاردهایی که باز هم نوید نصب پله برقی می‌داد اما باز از پله برقی خبری نبود.
در نهایت از دهم اسفند کارگران شهرداری در آنجا مشغول به کار شدند و پله ها را دوباره ساختند!


19520_906
در پیگیری هایی که مردم آن منطقه از شهرداری منطقه 6 انجام دادند تنها پاسخی که به آنها داده شد این بود که «بودجه لازم برای خرید پله برقی تامین نشد!».
حال نگرانی ساکنین کوچه‌های «نظامی گنجوی» پلکان‌هایی است که با وجود شیب و ارتفاع فراوان هیچگونه حفاظ ایمنی برای رفت و آمد مردم ندارند.
به گزارش ایسکانیوز، عظیم بابایی، شهردار منطقه ۶ تهران، در گفتگویی که مهر ماه سال 93 انجام داد درباره تخریب پله های خیابان ولیعصر گفت: ساماندهی خیابان ولی عصر و پارک ساعی در دستور کار قرار دارد، شهرداری قصد دارد از چهار راه پارک وی تا چهار راه ولی عصر را ساماندهی کند. همچنین پیاده‌رو سازی، نورپردازی، نصب پله و آسانسور از جمله اقداماتی است که در محدوده پارک ساعی انجام می شود.


بابایی گفت: «با توجه به اختلاف سطحی که در این منطقه وجود دارد ارتباط بین شرق و غرب خیابان ولی عصر قطع است. جمعیت منطقه 6 کهنسال است و شهروندان از ما درخواست کردند که برای پارک ساعی پله برقی نصب کنند».


کد خبر: 252832

وب گردی

وب گردی