تهران-ایسکانیوز: از صبح امروز بیش از ۱۵۰۰ نفر از کارگران مخابرات از سراسر کشور در مقابل شرکت مخابرات ایران درسردارجنگل در بزرگراه همت تجمع کرده و خواستار رسیدگی به حقوق خود شدند.
مرتضی شریفی از کارگران حاضر در این تجمع به خبرنگارایسکانیوز گفت:تعداد کارگران مخابرات خیلی بیشتر است اما تنها ۱۵۰۰ نفر توانستند از سراسر کشور در این تجمع شرکت کنند و به نمایندگی از کارگران به حقوق از دست رفته خود اعتراض کنند .

tajammo000041-500x332
شریفی خواسته کارگران را اجرای مصوبه ماده ۸۳ مجلس شورای اسلامی مبنی بر بستن قرارداد و استمرار بیمه کارگران مخابرات تا زمان بازنشستگی عنوان کرد و گفت: از ۶ صبح امروز با در تجمع در مقابل شرکت مخابرات جمع شده ایم و نمایندگان کارگران در حال گفتگو با نمایندگان مجلس هستند اما تا این ساعت (۱۲ ظهر )از نتیجه گفت‌گوی آنها خبری نیست و هیچ کدام از مسئولان شرکت مخابرات هم حاضر نشده‌اند با تجمع کنندگان گفتگو کنند و حتی ازشرکت بیرون نیامده‌اند .
شریفی با اشاره به اینکه در گذشته هم به دلیل عدم آگاهی ازحق و حقوق خود هم به ما اجحاف می‌شد گفت: ۴ سال پیش پیگیری‌های لازم را برای نداشتن بیمه و حقوق کم با همکاری نماینده سبزوار و نماینده تهران در مجلس انجام دادیم و توانستیم از ابتدا سابقه بیمه خود را گرفته و سهم بیمه را پرداخت کنیم سال گذشته هم مجلس تصویب کرد که شرکت مخابرات با کارگران مخابرات روستایی تا زمان بازنشستگی به عنوان فرد استخدام شده در شرکت مخابرات قرارداد ببندد و بیمه شوند و شورای نگهبان هم تایید کرد.

این کارگرمخابرات شهرستان خوشاب در خراسان رضوی تاکید کرد: دولت می‌گوید این قانون را به مخابرات ابلاغ کردیم اما شرکت مخابرات ممانعت می‌کند و دلیل خاصی هم نمی‌آورد مخابرات می‌گوید کارگران با شرکتی به نام TTC1 قرارداد ببندند اما به گفته بسیاری این شرکت قانونی نیست وحتی نمایندگان گفتند که با این شرکت قرارداد امضا نکنید مگر اینکه مفادی به تعهدات خود اضافه کنند وتمام مسئولیت شرکت برعهده شرکت مخابرات ایران باشد.
بر اساس این گزارش کارگران در این تجمع آرام پلاکاردهایی مبنی بر سخنان مقام معظم رهبری با این عنوان که «همه باید به قانون پایبند باشند» و« فصل الخطاب قانون است» وجمله ‌ی ازحضرت علی (ع) «تلخی حق را تحمل کن مبادا فریب شیرینی باطل را بخوری » در دست داشتند.
کد خبر: 253293

وب گردی

وب گردی