گروه موسیقی گلستانه در اعتراض به عدم پایبندی  مسولان جشنواره شهناز به تعهدات خود، بیانیه اعتراضی سرگشاده ای را منتشر کرد

تهران – ایسکانیوز: سال گذشته اصفهان میزبان اولین دوره جشنواره موسیقی شهناز بود که با حاشیه‌های مختلفی هم روبرو شد. گویا عمل نکردن مسئولان جشنواره به تعهدات خود ( اعم از مالی و غیر مالی)، سایه حاشیه های پر رنگ تر از متن را کماکان بر سر این جشنواره گسترانیده است.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، در همین رابطه   گروه موسیقی  "گلستانه"  یادداشت سرگشاده ای را در باره عدم پایبندی مسولان برگزاری جشنواره شهرناز به تعهداتشان ، به شرح زیر منتشر کرده است.

227253_orig

دیماه ۹۳اولین دوره جشنواره موسیقی شهناز - اصفهان با گرامیداشت یاد و نام استاد عالیقدر جناب استاد جلیل شهناز طی فراخوانی در سراسر کشور و با انتخاب ۱۰گروه آغاز به کار نمود، که گروه موسیقی گلستانه نیز در بین منتخبین نهایی حضور داشت و در ‌‌نهایت پس از گروه دلشدگان موفق به کسب مقام دوم جشنواره در بخش گروه نوازی گردید.

اما متاسفانه آنچه پس از اتمام جشنواره موجب دلخوری و آزرده خاطر شدن اعضای گروه گلستانه و سایر گروه‌های این رقابت فرهنگی شد عدم تعهد و پایبندی دبیران و برگزارکنندگان این جشنواره به دیون و تعهداتی (مالی و غیر مالی) بود که به شرکت کنندگان در این رخداد موسیقایی داده شده بود.

متاسفانه تا اینک که ۳ماه از موعد پرداخت جوایز نقدی (۷، ۵و ۳میلیون بترتیب برای گروه‌های اول تا سوم) می‌گذرد تماس‌ها و پیگیری‌های ما در گروه گلستانه و سایر دوستان در گروه‌های بر‌تر با وعده‌های واهی و با امید دادن به پرداخت در روزهای آتی بی‌نتیجه مانده است که مضاف برآن می‌توان به پاسخگو نبودن و قطع تماس توسط مسئولین طی روزهای اخیر نیز اشاره کرد.

البته عدم پرداخت دومین مورد بی‌مهری از سوی مسئولین این جشنواره بود زیرا طبق قول و قراری که مدیران جشنواره با توجه به صحبت‌های آقای دکتر پیروز ارجمند مبنی بر راهیابی گروه‌های بر‌تر این رخداد به جشنواره موسیقی فجر به شرکت کنندگان داده شده بود که متاسفانه این مهم هم میسّر نشد و با ارجاع به سالهای آینده پرونده مختومه گردید.

اینک سوال اینجاست در شرایطی که انواع و اقسام سختگیری‌ها و فشار‌ها بر خانواده موسیقی وارد می‌گردد چگونه است که خود مدعیان دلسوز و نگران موسیقی و فرهنگ این مرز و بوم و اعضای آن نیز کمر به نابود کردن این پدیدهٔ فرهنگی بسته‌اند!؟

در این راستا ما، اعضای گروه گلستانه خواستار پیگیری و پاسخگویی هرچه سریع‌تر و صریح و روشن از مسئولان زیربط جناب اقای دکتر پیروز ارجمند و همچنین دبیر جشنواره موسیقی شهناز جناب آقای کاویان هستیم..
کد خبر: 253360

وب گردی

وب گردی