رئیس دانشگاه آزاد واحد نیشابور گفت: در تلاشی هستیم برگزاری نمازجمعه دانشگاه که هر ساله به مناسبت روز فتح خرمشهر و سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در این دانشگاه برگزار می‌شود را به طور کامل به دست این جوانان بسپاریم.
دکتر جعفر سعیدی در دیدار با امام جمعه نیشابور اظهار کرد: اعتقاد دارم کار فرهنگی باید به دست جوانان صورت گیرد و نتایج آن را نیز تاکنون دیده‌ایم و در تلاشیم برگزاری نمازجمعه دانشگاه که هرساله به مناسبت روز فتح خرمشهر و سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در این دانشگاه برگزار می‌شود را نیز به طور کامل به دست این جوانان بسپاریم.
رئیس دانشگاه آزاد نیشابور افزود: در رویدادهای فرهنگی دانشگاه تلاش کرده‌ایم از حضور ائمه جمعه شهرستان حداکثر استفاده را انجام دهیم که نتیجه آن به وضوح خودنمایی می‌کند.
وی تصریح کرد: اعتقاد داریم جوانان ائمه جمعه را به دلیل به روز بودن مباحثشان جذاب و علمی می‌دانند و این دیدگاه باعث ترغیب شدن آنان برای آمدن به نمازجمعه است به همین دلیل درخواست داریم که حضور مرتب و هفتگی ائمه جمعه شهرستان نیشابور را در این دانشگاه شاهد باشیم.
سعیدی بیان کرد: حضور در اعتکاف نیز برای دانشجویان در مسجد دانشگاه به صورت رایگان تدارک دیده‌ایم که امیدواریم بتوانیم از این مدت به نحو شایسته استفاده کنیم.
امام جمعه نیشابور نیز گفت: سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی را موضوعی تعیین کننده برای آینده کشور می‌دانیم. این همدلی و همزبانی در مرحله اول باید در درون کشور و مردم خودمان ایجاد شود و شاید هم مقداریش مربوط به مسائل بین‌المللی باشد.
حجت الاسلام اسماعیل مقری موذن ادامه داد: اجرای این شعار سال از نظر شرعی با توجه به اینکه دستور ولی امر است واجب است و اگر هم به دید غیر شرعی بنگریم، این امر به آینده کشور مرتبط هست.
وی تاکید کرد: رهبر انقلاب در دیدار اخیر با مداحان نکاتی را گفت که بسیار مهم بود و باید مورد توجه همه مخصوصا دولت قرار گیرد.
مقری موذن تصریح کرد: یکی از جاهایی که دشمن خیلی بر روی آن برنامه‌ریزی کرده است فضای دانشگاه است و این نیاز دارد که شما‌ها در این فضا برنامه‌ریزی داشته باشید.
امام جمعه نیشابور با بیان اینکه انجام کار فرهنگی نوعی سرمایه گذاری پر سود است و باعث حرکت به سمت تعهد، جلوگیری از لودگی و مشکلات اجتماعی می‌شود، خاطرنشان کرد: داعشی‌ها، پادشاهان بسیاری از کشور‌ها تحصیل کرده غرب هستند و بر روی این‌ها کار شده است، حتی در غرب برای مسجد ساختن‌شان نیز برنامه‌ریزی داشته‌اند و از این مسجد‌ها، داعش را بیرون آوردند. آنها حتی بر روی دین تجارت کرده‌اند و حالا باید دید چرا نباید ما از دین سود دنیا وآخرت را ببریم، نفع دشمن در بی‌دینی و نفع ما در دین داری است، باید در این راه درست حرکت کنیم.
وی گفت: نماز جمعه که هر سال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور برگزار می‌شود بسیار خوب است ولی نیاز دارد در حاشیه آن برنامه‌های جنبی مانند سال‌های قبل نیز برگزار شود تا مردم رغبت به طی این مسیر تا دانشگاه را داشته باشند.
کد خبر: 253453

وب گردی

وب گردی